Inlägg från: Anonym (Ingen bryr sig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingen bryr sig)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Mentat skrev 2025-03-16 18:23:16 följande:
    OK, jag missade ordet "allierade". Det är dock en uppblåst historia som kommer sig av att Trump "inte ville utesluta något", en vanlig variant när man egentligen inte har något bra svar på en fråga.
    Ja, det är en uppblåst historia. Alla vet att USA inte kommer ta sin militär till Kanada eller Grönland och kriga ner befolkningen.

Oavsett så  är det ett klumpigt uttalande av Trump. Men det betyder inte att allt han gör är dåligt.
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 18:27:52 följande:

Uppenbarligen är det Israelvänner och högerextremister som stödjer Trump och hans mycket fientliga politik mot bla EU och därmed även Sverige. De är svenskfientliga.

Världen är inte svartvit. Stödjer man Trump om man kan diskutera både bra och dåliga beslut och saker han har sagt?

Måste man brinna av hat och förakt för att få vara med i din klubb?

Tecum skrev 2025-03-16 18:46:27 följande:
    Men om du är ärlig så ser du att de som stödjer Trump försvarar allt han gör eller säger. Ingen vill diskutera eller erkänna att har tar dåliga beslut. Då får de också tåla att bli kallade både det ena och andra.
    Nu är ju inte jag alla. Men jag har inga problem att säga att Trump säger ogenomtänkta saker. Det har nog alla förstått vid det här laget.

Men han säger och gör bra saker också.
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 19:22:03 följande:
    Trumps politik är sådan, svart eller vitt.
    Du anser det. Hur är din värld då? Skulle du själv kunna stå för att han även lyckats med vissa saker som politiker?
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 19:42:49 följande:
    Min värld är absolut inte svart vitt. Varför skulle jag stå för något som gagnar bara extremister och hotar världens fred och välmående? Det är mycket anmärkningsvärt att det finns svenskar som stödjer någon psykopat som är ett hot mot Sverige. 
    Har Trump enligt dig gjort eller sagt något bra? Någonsin?
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-03-16 21:22:02 följande:
    Jag kanske var otydlig...Jag anser att Trump är som Hitler. Även om han gjort något litet bra, drunknar det i ett hav av allt dåligt han gör. 
    Att jämföra Trump med Hitler påvisar bara hur verklighetsfrånvänd och påverkad man är av det mediala klimatet vi har här i Sverige.

Hitler tog i princip över hela Europa med våld. I kriget dog nästan 50miljoner människor varav 6miljoner judar som fördes till arbetsläger där dom slet ut guldtänder och annat av värde och gasade och grävde ner dom.

Kan bara en smärre överdrift att jämföra Trump med Hitler, eller?
    Anonym (Mini) skrev 2025-03-16 21:34:53 följande:
    Du menar att hitler startade med det du beskriver?

Nope, men jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att Trump skulle gå samma väg som Hitler. 

Kalla mig naiv, men jag ser det som högst osannolikt.

Anonym (!) skrev 2025-03-16 21:42:29 följande:
    Jag skulle nog inte tveka att kalla dig naiv.
    Som inte tror att Trump kommer göra samma resa som Hitler gjorde?

Några här, som tror att Trump kommer starta koncentrationsläger etc. Ni borde söka in på Dramaten. Ni har liksom den där dramatiska ådran som behövs.

Vilken sida är mest svartvit då?

Dom som hatar Trump eller dom som älskar honom?

Jag står därimellan

Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA