-
Just dessa "intressen" gjorde så att vi blev så beroende av USA till att börja med. Vilket alla ångrar nu och är efterkloka.TvillingmammaVästgöte skrev 2025-03-22 14:07:25 följande:Det är oerhört viktigt för oss att vi fortsätter vara ett intresse för USA. Som tur är så är Trump lika positiv och nästan lite fascinerad av Skandinavien, precis som Biden. Han sa tex nu när han lägger ner utbildningsdepartementet att hans mål är att få lika bra offentliga skolor som i Skandinavien. Sverige får ofta beröm från USA och deras generaler för att vår försvarsmakt sköter sig bra och att vi rustar upp och satsar på Nato.
-
Det norska oljebolaget Haltbakk vägrar nu att tanka alla USA - fartyg. Där skackar vi bojkott så att det blir en kännbar mf. Och här sitter vi och diskuterar Cola Zero :\
-
Jag läser aldrig, jag hör från mina källor.Tow2Mater skrev 2025-03-25 20:18:48 följande:igen?
Var läser du det den här gången? -
Det pratas en del om att bojkotta ketchup och tandkräm men vi behöver nog gå djupare för det ska bli en kännbar förändring. Bojkotta USAsk KULTUR hör man inte lika ofta om. Fuck USA genom att bojkotta film, musik och allt som kallas "americana"
-
I Kanada finns redan appar som scannar och identifierar USA - varor. Och då inte bara gjort i USA, utan även att ett varumärke är ägt av amerikanska investerare oavsett var själva varan är producerad. Smart va? Skulle kunna funka även här.
-
Det blir dock lite ironiskt när man betalar sina icke-USAska varor i affären med visa/mastercard. Finns det inga europeiska alternativ?
-
Jag tror (tyvärr) USA är ganska över. Även post Trump. Bara en känsla jag har.Mentat skrev 2025-03-28 12:33:02 följande:Absolut inte! Ett USA post Trump måste vara ett vida bättre alternativ än diktaturen Kina.
-
Nej inte SÅ fort men det har redan börjat. Som sagt bara en känsla.AndreaBD skrev 2025-03-28 16:50:24 följande:Så fort går det inte.
USA om 75 år: en mysig nation, omtyckt av alla och fullkomligt irrelevant världspolitiskt. Typ som dagens Spanien. Ett semesterparadis för rika kineser och indier. -
Kanadensarna har typ slutat flyga till USA.
financialpost.com/transportation/airlines/airline-flight-bookings-canada-us-report
Kan vi göra likadant eller hur ser det ut? -
Äsch bättre kan vi :Dnihka skrev 2025-03-29 21:02:27 följande:Jag tror det var ticket som har gått ut med att flygresor från Sverige till USA har minskat med 30% hitills i år.