Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-17 19:22:51 följande:
    Det är viktigt att skilja mellan Hamas och propalestinska rörelser.
    Hamas och propalestinska rörelser har samma slutmål: "Palestine from the river to the sea" och Israel ligger i vägen.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-20 18:25:55 följande:
    Frasen "from the river to the sea"
    Frasen "from the river to the sea" används av de som vill att staten Israel skall upphöra att existera. Hamas, västerländska vänsterrörelser, NMR och en del andra liknande grupperingar är rörande enig i frågan om Israels fortsatta existens.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-22 13:29:18 följande:
     Att palestinier vill vara fria från olaglig ockupation, appartheid och stöld av deras områden är deras rättighet. Ingen annan normal människa skulle acceptera att hänsynlöst mördas, ockuperas, fördrivs och förtrycks..
    Då får Palestinierna se till att kasta ut Hamas. Vilket inte kommer att hända.

Så det Israel som så många hatar och som till vänsterns stora ilska inte accepterade att barn och fredliga besökare på en musikfestival mördas bara för att de var Israeler är idag det enda reella hoppet för de palestinier som inte vill förtryckas av Hamas.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-23 22:02:10 följande:
    Finns det någon skillnad mellan Hamas terroratack och det som Israel gör mot oskyldiga civila i Gaza idag? Oskyldiga civila mördas hänsynslöst i alla fall. 
    Israel försöker utrota ett terrornätverk som gömmer sig bakom civila sköldar och räknar döda terrorister som oskyldiga offer medan Hamas ägnar sig åt terrordåd. Det är skillnaden.
  • nattuw
    Anonym (Mini) skrev 2025-04-24 10:28:27 följande:
    För mig är det många saker men helt kort så är det för att Kina är en stabil handelspartner och usa har blivit en bananrepublik styrd av en av dom farligaste clowner världen har skådat i modern tid. Från det usa har varit till detta. Helt pragmatiskt utan att blanda in något om frånvaro av demokrati. Woke vet jag knappt vad det egentligen innebär, är inget jag tar med i beräkningen. Mänskliga värden som är utmärkande för utvecklade samhällen däremot är viktiga.
    Kina är en stenhård diktatur med globala maktambitioner. Kina är verkligen inte en stabil handelspartner. Att förlita sig på Kina är som att köpa en krokodil till husdjur åt sina barn, aningslöst.
  • nattuw
    Anonym (Mini) skrev 2025-04-28 07:56:52 följande:
    När man nu behöver ha handelspartners så verkar många anse att Kina är ett bättre alternativ än dagens USA som hotar Grönland/Danmark och Kanada t ex.
    Vilket bara visar att människor är dummare eller åtminstone okunnigare än man tror. Hade svensk media bedrivit samma kampanj mot Xi Jinping som mot Trump skulle ingen bojkottivrare ta i kinesiska varor ens om de fick betalt av kinesiska staten för att sprida kinesisk propaganda.
  • nattuw
    Dr Nail skrev 2025-04-29 00:13:08 följande:
    Jag investerar ganska mycket av mina pengar i Kinas bilindustri, bara som ett exempel. På vilket sätt anser du att USAs handelskrig gynnar mig personligen, anser du om jag frågar rakt ut? 
    Vill du stödja en diktatur så är det upp till dig på samma sätt som det var upp till de som investerade i Sydafrika under apartheid.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-29 17:40:31 följande:
    De incidenterna är väldigt få och är ingeting jag försvarar. Den stora majoriteten av alla propalestinska protester är mycket lugna och för fred och rättvisa,
    Den bärande idén bakom de  propalestinska protester är att folkmord och etnisk rensning är bra om det drabbar den Israeliska majoritetsbefolkningen.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-05-01 11:00:59 följande:
    Då är du säkert mot investeringar i Israel också.
    Om vi diskuterar investeringar i diktaturer ur ett mellanösternperspektiv så är investeringar i Gaza ett bättre exempel. Bortsett då från att Gaza under Hamas inte är investeringsbart.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-05-01 11:09:34 följande:
    Protesterna handlar om fred och mot folkmord i alla dessa former.
    Palestinarörelsen är Hamas politiska gren i väst.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-05-03 02:14:21 följande:
    Flera tunga internationella aktörer, däribland Amnesty, Human Rights Watch, FN-experter och Internationella domstolen (ICJ), har anklagat Israel för appartheid och att begå folkmord mot palestinier.
    Ett påstående blir inte sant för att de som vill se Israel upphöra som stat använder sig av olika organisationer för att sprida påståenden som inte är sanna.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-05-03 02:17:22 följande:
    Det är en löjlig anklagelse.
    Och likväl är det sant att palestinarörelsen utgör Hamas politiska plattform i väst.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-05-06 17:05:20 följande:
    Det är en löjlig anklagelse.
    Det är inte en anklagelse utan ett konstaterande av fakta.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-05-07 18:19:36 följande:
    Det är en löjlig anklagelse och ingen fakta.
    Att du har problem med fakta är inte mitt problem.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-05-08 15:03:02 följande:
    Israeliska militären IDF har avskedat den officer som var ansvarig när 15 räddningsarbetare dödades i Gaza,
    Så Israelerna beivrar krigsbrott...
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-05-13 17:51:20 följande:
    IDF har avskedat en officer först efter att det avslljades att IDF ihärdigt ljugit om vad som har hänt.
    Till skillnad från sina motståndare så beivrar Israel krigsbrott.

Ingen från Hamas har straffats för massakern på civila, användandet av civila som sköldar och raketbeskjutningar av civila mål.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-05-13 17:52:55 följande:
    Utbilda dig och lär dig vad fakta är. Du missbrukar inte bara termen antisemitism ser jag.
    Dina "alternativa fakta" är inte fakta.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-05-16 23:08:01 följande:
    Beivrar? Nja...Israel ljuger och ljuger tills de blir avslöjade. De ofrrar de en oficier och fortsätter begå nya krigsbrott och ljuga.
    Och Israel beivrar krigsbrott oavsett om det passar din agenda eller inte.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA