Inlägg från: Anonym (Ingen bryr sig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingen bryr sig)

För er som undrar varför många bojkottar varor från USA

I Sverige har vi fastnat i någon slags moralisk predikan där alla måste tycka på ett visst sätt eftersom att man annars har fel och behöver bearbetas för att tycka rätt.

Problemet är att det inte händer något, utan vi sitter mest på sociala medier och tycker saker.

TvillingmammaVästgöte skrev 2025-04-15 08:21:29 följande:
    Verkligen, frågan är om USA kommer vara nöjda med resultatet.
    Det återstår att se. Förhoppningsvis kommer inte Europa längre bara snacka och förlita sig på USA. 
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-15 12:26:50 följande:
    USA är just nu det största hotet mot EU och resten av världen. Att vi har folk som lever i Sverige men stödjer den fientliga politiken från USA mot Sverige är skrämmande.
    Jag är inte lika lättskrämd som du. Jag tror att det är bra att vi tvingas agera, att vi driver vår egen agenda istället för att följa USA som agerat förälder åt Europa sedan dom hjälpt oss mot Hitlers expansion och vidare genom det kalla kriget.

USA är inte emot Europa, dom har bara slutat curla oss. Men det dom inte är beredda på är att om vi i Europa kan enas på ett bra sätt så är vi en kraft att räkna med globalt. Vi är fler än både USA och Ryssland och har goda utsikter att skapa en kraft att räkna med.
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-15 15:14:50 följande:
    USA har aldrig skyddat varken EU eller Sverige. USA har alltid bara skyddat sina egna intressen. De flesta som skyddar Trump är antingen israelvänner eller högerextrrmister. Detta eftersom Trump skickar miljarder dollar till Israel och driver en högerextremistisk politik.
    USA har alltid funnits där som skyddande stormakt mot det ryska och även tidigare sovjetiska hotet. Dom har spelat en viktig roll i Nato och öven varit det land som med råge stått för notan.

Att dom sen även fått egen makt pga detta må så vara, men att vi sett dom som en trygghet under lång tid är odiskutabelt.

Att du påstår annat påverkar tyvärr din trovärdighet i denna diskussion.
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-15 16:45:26 följande:
    USA skyddade sig själv mot Ryssland genom att använda NATO och EU.  Vad du tycker om mig och min trovärdighet är helt ointressant för mig. 
    Att du så kategoriskt avfärdar hur andra uppfattar dig och vad du uttrycker är inte en styrka i en diskussion vilket du tycks tro. 
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-15 17:21:55 följande:
    😂 Personer som stödjer psykopater som Trump och apartheidregim som Israel är extremister. Sådana personer ser inte jag som särskillt smarta och jag bryr mig inte om vad de tycker om mig. Det är sunt förnuft och styrka. 

Så istället för att ta till dig att det finns olika perspektiv och vinklar på samma problem, så väljer du att tro på dom som tycker som du och avfärda dom som inte bekräftar din aktuella världsbild.

Det måste göra din lilla värld mer lättbegriplig, men inte speciellt realistisk och det förklarar din svartvita syn på saken.

Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-15 17:54:35 följande:
    Du svamlar och förvränger. Jag läser andras kommentarer och svarar sakligt, vilket betyder att jag inte struntar i andras åsikter gällande det akuella ämnet. Men hur exttemisterna uppfattar mig som person är oviktigt. 

Skulle du låta dig påverkas av vad tex nazister tycker om dig?

Du skrev 
    "Att du så kategoriskt avfärdar hur andra uppfattar dig och vad du uttrycker är inte en styrka i en diskussion vilket du tycks tro. "
    När det inte stämmer med din världsbild så är det enligt dig svammel och förvrängningar.
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-15 21:27:54 följande:
    Jag har redan förklarat för dig varför är din svammel förvrängningar men du fortsätter sväva med personliga påhopp. Dina påhopp döljer inte din oförmåga att diskutera sakligt.

Du svamlar och förvränger. Jag läser andras kommentarer och svarar sakligt, vilket betyder att jag inte struntar i andras åsikter gällande det akuella ämnet. Men hur exttemisterna uppfattar mig som person är oviktigt. 

Skulle du låta dig påverkas av vad tex nazister tycker om dig?

Du skrev 
    "Att du så kategoriskt avfärdar hur andra uppfattar dig och vad du uttrycker är inte en styrka i en diskussion vilket du tycks tro. "
    Du uppfattas rätt så extremistisk även du, fast åt andra hållet. 
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-15 22:52:36 följande:
    Jag ser det som komplimang när tex nazister tycker att mina åsikter är extrema åt andra hållet. 
    Ok, då tycker jag att du ska leta upp några nazister och fråga vad dom tycker.
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-04-18 14:43:13 följande:
    Hets mot folkgrupp är olagligt och du borde tänka på vad du skriver. Det är hemskt det du påstår om en folkgrupp.

Jag skrev om sionism som är en ideologi och du borde lära dig skillnaden.

Ja, Trump är ett stort problem. Vad tycker du om hans avsikter att etniskt rensa Gaza och fördriva 2 miljoner palestinier? Tycker du att etnisk rensning är ok eftersom det gynnar Israel?
    Du hetsar mot personer som utövat sin demokratiska rätt och röstat på Trump.
Svar på tråden För er som undrar varför många bojkottar varor från USA