• Freddie K

Autism/Asperger och festande osv

Anonym (2) skrev 2025-03-16 14:24:43 följande:
    Fast alla gör det, iallafall fall ungdomar. 
    Jag känner stor sorg över det. Visst jag har en diagnos, men samtidigt väldigt stor sorg att jag aldrig fått uppleva det. Varför kan jag inte vara normal? 
    Jag har gått miste om tonårslivet.
    Samtidigt har jag svårt att förstå varför ungdomar tycker att det är så roligt. Varför är det då himla kul? Jag vet inte. 
    Jag har också en diagnos och festat en väldigt massa i mina år. Fast det var mest hemmafester och så. Du missar ingenting, jag lovar, men jag förstår känslan av att inte vara normal.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-16 15:41:25 följande:
    Jag håller med.

Inget missas!

Går man ut med en partner och dansar och har det mysigt så funkar det...men för det behövs verkligen ingen alkohol!
    Nej, det är sant. Man kan faktiskt ha roligt utan alkohol Hur knäppt det än låter.
  • Freddie K
    Mayjel skrev 2025-03-17 23:25:58 följande:

Jag har autismdrag. Har själv bara besökt uteställen ett par gånger i mitt liv och jag ser ingen större mening med dessa. Ljudvolymen är för hög, trumhinnorna tar stryk och man får skrika åt folk istället för att ha en normal konversation.

Drinkarna är dyra och undermåliga också. Jag kan göra mycket godare och billigare drinkar här i min tysta lägenhet om kvällar och nätter. 

Det var därför jag hade så mycket hemmafester. Jag avskydde att gå på krogen och det hände inte ofta på grund av det nu nämnde.
  • Freddie K
    Mayjel skrev 2025-03-18 04:21:56 följande:
    Känns bara ologiskt att betala pengar för öronskärande oljud och mediokra drinkar. Allt blir bättre när man gör det själv. 
    Ja, det är sant och så slipper man trängas med andra fulla människor och man man lyssna på den musik man vill.
Svar på tråden Autism/Asperger och festande osv