Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Får störningsjouren...

Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 07:48:26 följande:
    Får störningsjouren...

Ge mig straffavgift trots att det var tyst när de väl kom hit? Grannen påstår sig ha visat en ljudinspelning. Hur kan det vara giltigt? Sånt går ju att manipulera hur lätt som helst?

Bestrid
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 10:10:47 följande:
    Det är precis det de ska, hur ska de annars kunna bevisa att personen stört och att det inte bara är grannen som jävlas? Du kan omöjligt jämföra det med mord, herregud.
    Vägrar du betala kommer det på något sätt för eller senare hamna i domstol. Där får båda sidor presentera eventuell bevis och ifrågasätta motparten. Sen är det upp till domstolen att avgöra vem som har rätt.
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 10:15:20 följande:
    Jag kan omöjligt ha stört så till den vida grad att störningsjouren var nödvändig. Det lät allt som allt kanske 5-10 minuter. Jag har ingen läxa att lära av det här, jag var tvungen att föra lite oväsen, men SÅ mycket kan det omöjligt ha hörts.
    Då så, då kan du utan problem låta detta gå till domstol
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 10:16:22 följande:
    Ett "bevis" som är hur lätt som helst att manipulera.
    Då få du upplysa domstolen om det så att domstolen inte tar stor hänsyn till det beviset
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 10:55:14 följande:
    Vad är det som är "helvetes dumt"? Att de faktiskt måste ha bevis för att kunna kräva betalt? Är inte det ganska rimligt?
    Ja, och de tycker att de har tillräckligt med bevis. Att du sen inte tykcer det är en annan sak. Vem som har rätt får en domstol avgöra.
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-13 12:11:12 följande:
    De har noll bevis. Ljud i inspelningar kan enkelt manipuleras och de kan heller inte bevisa när det spelades in.
    Men då så. Vägra betala och går det till domstol kommer du lätta visa att avgiften är obefogad.
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-14 12:53:54 följande:
    Vet du hur lätt det är att manipulera ljud på en inspelning? de kan omöjligt bevisa att den är äkta. Dammsugaren låter inte mycket alls, den hörs knappt om man är i angräsande rum med dörren stängd. Jag tror mer på att grannen redan var vaken och bara vill jävlas. Tvingas jag betala för det här ska jag anmäla deras bjäbbiga hund, tvättmaskinen som tjuter på nätterna etc också. Jag har varit förstående inför att gamla hus ofta är lyhörda, men det kan de glömma fortsättningsvis.
    Har de inga bevis är det bara att bestrida. Vill de ha pengar av dig får de gå till domstol och där lär du vinna
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-15 08:44:09 följande:

1500 för några minuters akut dammsugning är helt orimligt. Framför allt när jag vet att dammsugaren knappt hörs ens i samma lägenhet och att de omöjligt kan bevisa att inspelningen är äkta. Dammsugaren är igång nu och jag är i annat rum med dörren stängd och som sagt, den hörs knappt och då är den på högre styrka nu än då. Jag tvivlar enormt på att den kan ha väckt dem.

Så vad tänker du göra? Betala? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Arg granne) skrev 2025-03-15 08:50:58 följande:
    Nej det tänker jag inte.
    Då så . Du är beredd ta striden med kfm och tingsrätten
Svar på tråden Får störningsjouren...