Inlägg från: Anonym (leda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (leda)

Kommer anmälan leda nånstans?

Anonym (Julia) skrev 2025-03-13 13:16:19 följande:

Min dotter har fått en anmälan gällande hennes säng. Hur skolan fått veta framgår inte. Rummet är så litet att den enda säng som får plats om hon samtidigt ska ha plats för skrivbord är 70 bred och 160 lång. Hon är 162 lång, men ligger inte raklång. Det enda hon påpekat är att täcket åker i golvet på natten.

Kommer det leda nånvart tror ni?

Anmälan? Vart då och av vem?

Antar att du menar orosanmälan till socialtjänsten? 

Det är osannolikt att socialtjänsten skulle göra något särskilt om de får in en anmälan om en lite för kort säng. I synnerhet om din dotter är nöjd med sängen. 

Du kan nog vara lugn. 
  • Anonym (leda)
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-13 13:16:19 följande:

Min dotter har fått en anmälan gällande hennes säng. Hur skolan fått veta framgår inte. Rummet är så litet att den enda säng som får plats om hon samtidigt ska ha plats för skrivbord är 70 bred och 160 lång. Hon är 162 lång, men ligger inte raklång. Det enda hon påpekat är att täcket åker i golvet på natten.

Kommer det leda nånvart tror ni?

Det känns inte som att dina inlägg håller ihop riktigt. 
    Och att du släpper lite information efter hand.
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-14 10:50:58 följande:
    Är den verkligen LITE för kort? Hon fick den när hon var tre och hon är sexton nu.

Nej hon är inte nöjd.

Det är osannolikt att socialtjänsten skulle göra något i ett sånt läge. Däremot borde ju du ta strid för dottern om det är så att hon inte har det bra hos sin pappa, eller vill sluta sova hos pappan. 
  • Anonym (leda)
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-14 11:13:26 följande:
    Jag svarar på frågor, hade inte för avsikt att säga mer än i ts egentligen. Eftersom folk gav råd om vad JAG ska göra så behövde jag ju säga att det inte är hos mig.
    Ja, det var ju rätt viktigt info. Samt info om ifall dottern har problem med sängen eller inte. Det var ju egentligen den viktigaste infon, den som du utelämnade. 
  • Anonym (leda)
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-14 11:20:38 följande:
    Jag vet inte mer än det jag sagt. Hon säger att hon vaknar av att täcket hasar ner, men har inte sagt att hon får ont eller dyl. Hon tycker den är för liten.
    Så du vet inte mer än så om hur hon har det? Du har aldrig frågat eller försökt röna i hur hon har det hos pappan, hur det är med den lilla sängen, vad hon vill? Ok. 
  • Anonym (leda)
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-14 11:58:49 följande:
    Men snälla, jag menar självklart om just sängen. Den har hon inte nämnt annat än som ett irritationsmoment, men inget gjort någon större sak av. Sängen är verkligen inte det vikigaste att hantera, men det är vad som
    anmälts, så därav har det blivit en större grej nu.
    Varför startar du en tråd där all viktig info är utelämnad? Och sen påstår du att du inte vet mer än så. Och anmälan gäller inte ens dig, utan pappan. Blir ju väldigt svårt att svara på. 
  • Anonym (leda)
    Anonym (Julia) skrev 2025-03-14 13:00:55 följande:
    Vad är det som är viktig info för just det jag frågar om? Är väl irrelevant om föräldrarna är tillsammans eller inte tex? Det jag inte vet mer om är vad hon känner gällande SÄNGEN. Hon har bara nämnt den i förbigående. Varför är det så konstigt?
    Det är ju relevant eftersom svaren du fick först utgick ifrån att du skulle ändra sängen om den inte passar - men det går ju inte för det är inte du som har sängen = relevant info.

Om dottern själv är missnöjd eller inte är ju också relevant, om hon är nöjd = inget problem, om hon är missnöjd = bör göras något åt sängen. 
  • Anonym (leda)
    Anonym (.) skrev 2025-03-14 15:01:44 följande:
     Nej det är väl inte relevant om TS är den av föräldrarna som kan ändra nåt. Det är inget vi måste veta. Frågan var ju vad soc. kommer göra efter anmälan.
    Såklart det är relevant.

Och ingen kan väl veta vas soc kommer att göra. Inte ens soc vet väl det innan de kollat lite mer på detaljerna i ärendet. 
Svar på tråden Kommer anmälan leda nånstans?