Anonym (Ta hjälp) skrev 2025-04-18 01:49:38 följande:
Vad tänker du skulle kunna vara en bra förändring?
Vad vill du rent konkret att han ska göra?
Förutom att gå på rådgivning och att ni ska kunna kommunicera bättre.
Kan du genom lista ge honom några förslag. Att han går ned i arbetstid. Hjälper till med tvätten tex. Var specifik. Han verkar ju väldigt resultatstyrd och inte så känslostyrd.
Kan du också där skriva ner dina känslor, att du känner dig ledsen och ensam etc. Kanske bättre att skriva det i brevform. Om han kanske tar till sgi det bätre.
Jag tycker inte han respekterar dig när han anser att inget är fel bara för att han inte mår dåligt. Man är väl två i ett förhållande. Varför ska du offra dig för att han tjänar mest pengar. När du inte kan jobba lika mycket för att du tar hand om allt med barnen hemmet och trädgården.
Har du frågat honom om han verkligen värdesätter erat förhållande eller om han inte bryr sig i fall de skulle bli skilsmässa.....
Ta hjälp av en psykolog....
Du kan ju testa åka bort någon vecka med en vän och lämna honom själv med hemmet och barnen....låt honom känna på hur det känns.... verkar så himla bortskämd...
Tycker hon är väldigt tydlig med vad hon vill. Förhoppningsvis är maken över 12år och borde förstår en bråkdel av detta.
Parterapi eller lämna säger jag. Det låter egentligen som att du redan börjar bli redo, men jag vill ändå förtydliga att det är inte fel att lämna en relation som blivit en monolog. Vill den andra parten inte lyssna är det inte mycket mer man kan göra.