• Anonym (P)

Mörka tankar typ hela tiden

vad händer om du inte trycker undan de jobbiga tankarna utan låter det som kommer upp i huvudet bara få finnas? Acceptera det? Se på det utifrån, utan att döma. Det kanske bara behöver få finnas.. få inte bli undantrycka? Kanske då kan det släppa och försvinna? och då kommer trycket inom dig att lätta och när det gör det så kommer även de mörka tankarna försvinna?

kanske överväga antidepp under en period?

• Anonym (P)

Det låter som att du på nåt sätt klandrar dig själv att du inte är lycklig och bara vill bli av med de jobbiga tankarna och känslorna - och när vi gör det så tar det enorm kraft och skapar stress inom oss och får oss bara att må ännu sämre psykiskt. Du kanske måste tillåta dig att må skit och vara olycklig en period, så det for en. CHans att komma upp till ytan och bearbetas? så det kan släppas och du kan gå vidare? det är oftast de vi försöket göra som människor, att försöka lägga locket på k h gå vidare och slippa det jobbiga men kroppen fungerar inte så? vi kan inte fly det jobbiga.. vi måste tillåta det

• Anonym (P)
    Anonym (R) skrev 2025-03-14 22:05:52 följande:
    Det här kan vara något allvarligt,  t.ex. bipolär sjukdom. Du måste söka hjälp innan symptomen blir värre. Psykisk sjukdom är inte att leka med och ska inte förväxlas med diffus psykisk ohälsa. Det finns också bra behandling mot många psykiska sjukdomar numera.
    På vilket sätt skulle det ha med bipolär sjukdom att göra? Exakt vilka tecken ser du på det? Utveckla gärna :)
  • Anonym (P)
    Anonym (R) skrev 2025-03-16 17:14:34 följande:
    Vi kan naturligtvis inte veta eftersom TS beskriver sina problem så kortfattat men jag får bara känslan av att detta inte är psykisk ohälsa pga. en allmänt taskig livssituation utan något annat lite allvarligare. Därför tycker jag att detta bör kollas upp så att allvarliga sjukdomar kan uteslutas.
    du svarar inte på min fråga. Exakt vad tolkar du som att det skulle kunna vara bipolär? 
Svar på tråden Mörka tankar typ hela tiden