-
-
melissy skrev 2025-03-20 13:34:48 följande:
Vi får hålla tummarna lite till hörni! Men självklart förstår jag frustrationen. Vill bara skippa hela denna dagen så jag kan testa imorgon bitti. Känner typ att jag inte kan koncentrera mig på något. Pluggar inför HP men tänker bara på bebis... Brukar också vara torr innan mens så känns konstigt.
Verkligen! Håller tummarna för er allihopa 🤞🏻.
Förstår känslan.. jag kände likadant igår, ville bara de skulle bli idag så jag kunde testa. Men det var ju tyvärr inget kul ändå :(
Det blir ju lite så, det är skitsvårt att sluta tänka på det.. så i feel you 💞.
åh.. hoppas sååå mycket för oss att mensen inte dyker upp. -
melissy skrev 2025-03-20 14:55:31 följande:
Verkligen!💞 Får man fråga hur gamla ni är? Jag tror jag är av de yngsta... jag är 21 och försöker nu få ett syskon till min snart 3-åring
Ja det var ungt hehe! 🥰
Jag fyller 25 snart, och detta är första gången i livet jag försöker mig på att skaffa barn. Har haft en dröm att vara en ung mamma ( precis som du ) tyvärr levde jag i ett misär-förhållande mellan 16-21 års-åldern Där han inte ville ha barn med just mig.
Och sambon jag har idag kände sig inte redo på ett tag men nu är han äntligen efter våra 3 år ihop, därav har det tyvärr dröjt men ja.. jag är lycklig om jag ens lyckas bli gravid känner jag. 💞
Känner mig på något vis så otroligt känslosam och ledsen idag, antar pga att testet visade neg. 😣 -
❤️ Ja precis, helt klart! Nu är jag såklart glad över att det inte blev något med den förra. Detta känns helt klart rätt, och jag ser så mycket fram emot att bli mamma 🥹.melissy skrev 2025-03-20 16:34:13 följande:Så tufft att du levt i ett sånt förhållande:(... men i slutet av dagen är det såklart viktigast att man får barn med rätt person snarare än när och det kan du ju vara trygg med att du hittat! Idag är det ju vanligt att man får barn rätt sent så 25 är verkligen ingen ålder tycker jag. Trots att allt funkat väldigt bra för oss trots ung ålder skulle jag inte rekommendera att någon planerar barn så ung som jag var (jag blev gravid trots ppiller). Det underlättar om man är färdig med skola och allt sånt innan så tycker 25 är ett perfekt läge!
Men förstår verkligen att det känns tungtDet enda man kan göra är att försöka igen. Har läst också att det brukar ta i snitt 8 månader så hoppet lever ju verkligen kvar om det inte tar sig första gången:)
Nej men precis, har läst att man blir äldre & äldre när man väljer att skaffa barn idag faktiskt, så håller med egentligen. Jämför mig nog med mina syskon också, de var 4-barns mamma vid 22.. såklart ska man inte jämföra men det blir lätt så.
Ja men exakt, 25+ känns inte så dumt ändå! Jag satte ett annat mål Innan, att jag skulle vara gravid innan jag fyllt 25 , men Det är ju inte alltid så lätt att leva upp till haha. Jag blir 25 i aug, så vi kan ju hoppas ;)
Ja, det kan ta upp till 1 år läste jag.. men att typ oddsen Höjs %-mässigt ju fler månader det går, om du förstår hur jag menar.
Vi började försöka i dec - 24, så vi är på 4e månaden nu. Men förhoppningsvis kommer det snart för oss allihopa! ❤️
Ni andra - har ni barn sedan innan eller blir ni mamma för första gången, när det väl blir ett +? 🥰 -
Förstår 😊F37L skrev 2025-03-20 19:21:55 följande:Hon är 3.år, och jag är 37 så börjar bli dags 😅😊
Ska nog ta ett testa tidigt idag ändå. Pga nyfiken 😅
men vad Spännande! uppdatera gärna resultat 🥰 -
melissy skrev 2025-03-20 20:45:55 följande:
Nyfikenheten tog över även för mig nyss och fick negativt. Känns inte jättekul men men. Får väl vänta ett par dagar och se om mensen kommer, annars blir det ett nytt test:)
Tråkigt att det var negativt, förstår verkligen känslan.
Ja precis, vi håller tummarna så hårt det bara går 🥰.
något jag funderade över ikväll är att jag vanligtvis får jätteömma bröst ca 2v innan mens.
Jag hade ömma bröstvårtor förra helgen som försvann, några dagar senare blev jag jätteöm i sidorna av brösten, som sedan försvann.
Ikväll hade jag väldigt ont igen, men nu är det återigen borta haha, sååå märkligt! Såhär pendlade brukar det aldrig vara, Å andra sidan känns de kanske inte som man brukar ha ont pendlande om man är gravid ? De bör väl sitta i isåfall? 😂 -
Så tråkigt!F37L skrev 2025-03-20 19:48:24 följande:Det var supernegativt 😅
Hoppas mensen håller sig borta iallafall även för dig 🥹🤞🏻 -
melissy skrev 2025-03-20 21:30:20 följande:Ja du det är så förvirrande alltihop haha! Har liksom tyckt att jag haft massa symptom som jag inte brukar ha innan mens. Har jag bara inbillat mig då liksom? Sjukt isåfall att det kan bli sån placebo av att man går runt och tänker på symptom hela tiden. Försöker komma ihåg vilka symptom jag hade första gången men minns typ inget förutom ont i magen och större bröst. Jag gick ju på ppiller så avfärdade det som vanliga menssymptom
Jag antar att vi alla ses i tråden för BIM April om inte detta går vägen iafEllerhur!! Det är verkligen förvirrande haha, man vet inte vad man ska tänka eller tro 😂.
Ja men precis, samma här! Störigt också för den delen när man kanske inbillar sig, man blir gaaaalen 😂.
aha, nej det är klart men vad skönt ändå att kunna avfärda det som mens haha, de är kanske så man ska göra för o få + ;) 😂
Ja absolut, det tycker jag verkligen! 🥰
Bara till att invänta BIM nu.. men känner inte att den är på g så sätt, ingen mensvärk ännu. Men den kommer säkert som ett brev på posten imorgon, alt så är den några dagar sen, bara för att jäklas ;) haha! -
F37L skrev 2025-03-21 18:03:15 följande:
Början på mens här, så inget lyckat försök denna gången heller. Får väl hoppas på en julbebis då då 😅
Ska se till att slappna av lite bättre till nästa gång så tar det sig säkert. 🙃😅
Nej så trist 🥹. Ja samma här.. hoppas också julbebis 🥹 Känner ömma bröst, illamående imorse & ryggont. Så den är nog på g här med nu.
Haha.. ja ellerhur 😅😒
Vi hoppas på nästa månad 🥰🤞🏻 -
Ja det är högsta önskan.. ännu inget positivt svar iaf.. men visst, ingen mens heller ( än ). oftast får jag spottning typ 1 dag innan, så får väl se om de kommer imorgon. :)F37L skrev 2025-03-21 19:36:44 följande:Eller graviditet 😁
Kändes dock som att det stack i ena bröstet innan men är så rädd att jag inbillar mig massor så vill inte lägga någon större vikt vid det nu. 😣💞