• Sunrisen

När tog det sig för er?

alltså åh! Blir galen på detta 😅 
    Jag hade beräknad ÄL den 8/4 men misstänker att det var den 11/4 pga flytningarna Som var glid & vita tjocka. ( mina ägglossningstest tog slut ) men fick på de sista testet jag hade kvar den 10/4 ( digitala med smiley ) starkare streck än dagarna innan. Så jag utgår typ ifrån att det var den 11 alt igår kanske?! 

jag fick en sån molvärk/mensvärk på vä sida av magen hela dagen igår & dessutom var det krampaktigt lite högre upp i magen, också på vä sida , som höll i sig en stund. 

vad tror vi?

• Sunrisen
    Anonym (C) skrev 2025-04-13 11:23:32 följande:
    Jag tror att det kan ha varit äl känningar igår och att om du testat den 11e så hade du kanske fått positiv. Så i och med äl smärta igår så skulle jag utgå från äl igår. 

Ja precis, då tänker vi samma sak. 

Däremot så förstår jag inte varför jag fortfarande känner som typ ? mensvärk ? 🥹 De känns precis som under tiden man har mens de första dagarna, mensvärk och 💩 😂😅 

• Sunrisen
    Anko skrev 2025-04-13 13:09:36 följande:
    ❤️❤️❤️

Molvärk, ömma bröst, huvudvärk och TRÖTT!!
    hungrig 🤣🤣🤦🏽?♀️
    så mycket på en gång.
    tog ett test till imorse - inget
    I see!!🥹 Har känt precis allt det där varenda månad, man blir förhoppningsful.. hur långt har du kvar till BIM? 
  • Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-04-14 17:52:01 följande:

Förlåt för föööör mycket info nu men det enda jag märker som sticker ut är att jag bajsar ty 3 gånger om dagen? Brukar aldrig vara så för mig , men kan vara mensen på G kanske? Förra månaden hade jag molande värk i äggstockarna det har jag inte denna? vet inte om de är positivt för värk i äggstockarna brukar tyda på att ett ägg har släppt.. tänkte ta ett tidigt test på onsdag och se, men tror inte de kommer visa något :(

Hmm, det kan nog absolut vara mensen på g hos dig. Jag brukar också få sådär då. 

Denna eviga längtan och förhoppningarna är så påfrestande, men uppdatera gärna imorgon när du testat 

• Sunrisen

Nu är det tredje dagen i rad jag känner som mensvärk som pendlar mellan Att kännas endast Vä sida och sen övergå till hö , dvs båda sidor samtidigt. precis som typ låg mensvärk man har nån dag in vid mens. Vet inte vad det är? :( 

Jag tyckte mensen förra månaden var annorlunda på nåt sätt/mindre; men tog test men det visade ju - då så kan ju inte va att jag skulle va gravid sen förra månaden.. 
    samtidigt hade jag ( misstänkt ) ÄL 11-12 nån av dagarna så de är ju alldeles för tidigt för att känna att det fäster? 
    åh förstår mig inte på allt konstigt i kroppen .. vad tänker ni?! :) 

• Sunrisen
    Anonym (C) skrev 2025-04-15 11:13:27 följande:
    Jag skulle gissa på att progesteronet spökar med dig ☺️
    Tack för svar :) 
  • Sunrisen

Åååh!!! Håller tummarna 🥹😍🙌🏻 

Anonym (22) skrev 2025-04-15 15:46:11 följande:

5 dagar innan beräknad mens ? åh är så himla glad men nervös samtidig! Håller tummarna för resten 🥰🥰
  • Sunrisen
    cucyy skrev 2025-04-18 20:03:43 följande:

Håller tummarna för er alla!! 

Tror jag fick en nidis nu ikväll? Ljusrosa på pappret när jag torkade mig. Är osäker på när jag hade ägglossning men nästan säker att det inträffade antingen 10/4 eller 11/4, så idag drygt en vecka efter ÄL. 

Hoppas iaf att det är en nidis.. Beräknad mens är först nästa vecka så vet inte när man ska testa sig?? Vill inte bli ledsen i onödan om man får negativt men ändå kan man knappt hålla sig.. 😅

Tack & detsamma!! 🥰 
    jasså? Ja det är ju inte helt omöjligt att de är nidblödning, hmm vet du vilket datum ca? Jag skulle nog testat på BIM-dagen för då ska det ju egentligen visa rätt svar ( vad jag läst iallafall?) Jag själv har testat flera dagar innan de andra månaderna , men just som du säger så har man gjort sig ledsen i onödan flera gånger pga de 🙈 
    Jag vet inte riktigt heller hur jag ska gå efter min app, jag misstänker ju att jag hade ÄL den 11 eller 12, men ÄL var givetvis slut då så kunde inte testa de dagar.. så de är ju 7-8 dagar Sen då isf.. och enligt appen beräknad mens den 21, men enl appen hade jag också beräknad ÄL den 8/4 så de borde ju ha skjutits upp mensen också då ett par dar.. räknar med runt 24-25 att den kommer. 

igår kände jag dock lite illamående när jag vaknade ( det har lurat mig innan, brukar visst få de innan mens ibland ) samt som molvärk/lätt Mensvärk. 

något som också hänt nu är att jag på riktigt kissqt på mig 🥹 Igår-natt så vaknade jag av att jag var akut kissnödig från ingenstans och de rann längs benen kunde ej knipa igen.. och nu inatt vaknade jag först vid 02 ungefär och behövde kissa, även Nu vid 06 blev jag akut kissnödig, och ställde mig upp och de bara forsade!! Kunde ej knipa så heller, känner mig äcklig, konstig osv, vet ju att man inte kan hjälpa det, men vaaaad är de som händer?? Fattar att de nog inte är ett tidigt tecken, men man undrar ju, detta händer i princip aldrig mig och nu andra dagen på raken.. det var heller inte bara droppar utan de verkligen forsade ut hela jäkla blåsan 😭

• Sunrisen
    cucyy skrev 2025-04-19 14:35:24 följande:

Åå hoppas verkligen för dig!! Det med att du är kissnödig oftare är väl ett jättegott tecken!! 

Jag tror att detta jag fått är mens istället för nidblödning. Började liksom som ljusrosa igår men idag är det fullt flöde rött rakt igenom. Tråkigt men ändå skönt! Då vet jag att mina symptom bara spökade 😅 Nytt försök snart igen! :) 

Tack snälla du, jag hoppas också!! Men min kropp har spökat med mig varenda månad nu så tänker att jag bara inväntar mensen för jag är säker på att den lär dyka upp även denna gången.. 😔❤️ 

Åh, vad tråkigt För dig! Ja de är ju ändå skönt så man vet.. men jobbigt när kroppen håller på o spökar och luras. Håller timmarna för dig nästa månad 🥰
  • Sunrisen

Blir så fundersam.. min sambo har precis varit sjuk i ca 1v, och nu har jag börjat bli irriterad i halsen & täppt i näsan, men de är liksom inget som bryter ut känns de som.. känns som jag kommer bli förkyld fast ändå inte? För de blir bättre sen sämre igen. O.o 
    Och jag är kissnödig ofta, kissar nog varannan/var tredje timme, och det kommer mycket varje gång. 
    Jag har känt väldigt lätt illamående imorse och i förgår, känner även som lätt lätt molvärk, jag Har heller inga ömma bröst som jag alltid får innan mens. Vet inte om jag hoppas för mycket eller om kroppen återigen spelar ett spratt! Åååh! Hur många håller med mig om att detta med att försöka bli gravid är sååå påfrestande? 😩 

Svar på tråden När tog det sig för er?