Inlägg från: Anonym (Olika drömmar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olika drömmar)

Har ni alla drömmar i livet?

Det där med äga hus och fina bilar är ju mer något folk matats med genom sociala medier bl.a. Folk är relativt lättpåverkade tyvärr. Och jämför sig ofta med andra.

Jag tror det är viktigt att ha någon dröm. Och det är viktigt att du själv funderar på vad den drömmen är

Där är vi väldigt lika. Barn och familjeliv har aldrig varit för mig. Jag slutade dessutom dejta helt för ca 2 år sedan. Det är klart att min mörka bakgrund även påverkar hur jag ser på det där med relationer och kärlek. Men mina livserfarenheter har visat och lärt mig att jag trivs bäst på egen hand. Det är även då jag mår som bäst psykiskt. Sen är jag väldigt försiktig med människor överlag. Jag ser till mig själv först. Mina livserfarenheter visade mig även, att det inte går lita på dom flesta människor. Samhället har ju tyvärr inte blivit bättre snarare tvärtom. Idag handlar mycket om att se till så man är trygg.

Min dröm var att plugga vidare. Klarade av utbildningen och idag arbetar jag med ett arbete jag både är intresserad av och trivs med. Har rest en del. Men drömmer om att se fler platser såklart. 

Svar på tråden Har ni alla drömmar i livet?