burleskburkläsk skrev 2025-03-16 10:48:17 följande:
Man måste inte drömma...är man nöjd med det mesta i livet så tror jag man mår bättre av att inte drömma.
Saker i mitt liv måste bli bättre, det drömmer jag om och om en betydelsefull kvinna...
Jag bryr mig inte om att resa långt, vill min framtida kvinna det så klart jag hänger på, vill hon inte ha mig med så slipper hon och det är fine by me.
När det gäller familj, vill hon ha familj så blir det så...jag drömmer om henne, ingen familj.
Inom en snar framtid har jag det bättre omkring och med tur världens finaste kvinna...när jag väl är där kommer inte jag ha några drömmar som skall uppfyllas...då lever jag min dröm! ❤️
Vet inte om jag skulle säga att jag är nöjd. Familj klarar jag mig utan, där vill jag faktiskt inte ha barn. Äga hus? Egentligen inte, är väl mer att jag skulle kunna ha möjligheten att skaffa hus, det kommer jag dock aldrig ha. Låter säkert löjligt, men jag kan inte hjälpa att jag tänker så.
Anonym (Anette) skrev 2025-03-16 10:48:28 följande:
Jag ska inte leka psykolog här men bristen på drömmar handlar många gånger om att folk inte står ut med tanken på att misslyckas och därför envist hävdar att dom nöjer sig med vad livet ger dom.
Kan vara en tanke att fundera på.
Men man måste inte drömma stort. Det räcker väl med att drömma om att få fräscha tapeter i sovrummet en dag eller kunna köpa köpa en kontinetalsäng...
Kan ju vara så att jag är rädd för att misslyckas, har gjort det många gånger innan. Gav exempelvis upp på att skriva böcker för jag var så otroligt dålig på det. Har hoppat av utbildningar två gånger, dock ändå lyckats ta en masterexamen, dock var det aldrig så att jag drömde om det.
Men nu har jag ingenting, om man nu inte går ner på löjligt liten nivå, men det känns dumt att säga att en av mina drömmar är att äta pizza ikväll.