Inlägg från: asdfgh |Visa alla inlägg
  • asdfgh

Korsbandsoperation

Är det någon som gjort en korsbandsoperation och kan berätta lite om hur ni mått den första månaden eller så efter?

Som jag tolkat läkaren bör min operation hamna framåt sommaren så frågan är ju lite vad man kan tänkas våga planera in, både privat och via jobbet.

Är det ett alternativ att flyga (med mellanlandning på en större flygplats)? Minst ett flyg innebär buss och trappa.

Vandring/mountainbiking är kanske inte ett alternativ den här sommaren?

Bada? Både att kunna simma och att hoppa i vågor.

Vi är en aktiv familj och tyvärr måste ju mycket roliga aktiviteter bokas in ett antal månader i förväg för att inte bli snordyra.

När det gäller jobbet behöver jag meddela om jag inte kan skickas på resor under en period efter sjukskrivningen.

• Svar på tråden Korsbandsoperation
  • asdfgh

Främre korsbandet är av och man tänker även fixa till en skada på menisken.

Jag har försökt få till det med sjukgymnastik/träning över 1,5 år men kan fortfarande inte träna min sport.

• asdfgh

Någon som har erfarenhet hur de upplevt tiden efter operation?

Har testat att googla men inte fått fram så mycket konkret

• asdfgh

Ledsen för sent svar, jag är bara inne på familjeliv på helgerna.

Mitt jobb är ett skrivbordsarbete och med undantag för enstaka resor så jobbar jag hemifrån. När det blir resor är de dock med flyg och kräver mellanlandning på någon av Europas större flygplatser (oftast München eller Frankfurt) med en mellanlandning på 1-2.5h

Som referens kan jag säga att när jag först skadade mig så använde jag två kryckor i under 24h och 1 krycka i ytterligare någon dag.

Svar på tråden Korsbandsoperation