Oki. Jag har bara erfarenhet av Laxabon. Vilket har du fått, TS?
Förberedelserna och allt med laxermedlet och toabesöken tog all tid och uppmärksamhet efter att jag börjat med dem tidig eftermiddag. Jag hade kunnat ha rätt självgående barn hemma, men inte sköta om barn. Tvärtom var det skönt med sambo som kunde serva mig med att blanda mer Laxabon till exempel.
Toabesöken kan du inte styra över alls, så att dela på bara en toalett med två barn är ingen bra idé. Inte heller kan du plötsligt agera skiljedomare eller krishanterare.
Det stod att man ska försöka röra sig och till exempel gå i trappor för att få igång magen. Man ska inte gå utanför bostaden eller ens lägenheten, för behoven kan komma mycket plötsligt. För mig hjälpte det inte och inget hände, trots att jag satt i mig en massa Laxabon och massa annan dryck och var helt fylld. Då kom jag på att försöka lägga mig ner och det var det som satte igång det hela för mig.
Jag var positivt överraskad över att jag inte alls hade ont i magen (förutom lite då jag var uppsvälld då det inte kommit igång). Det bara rann ur mig utan att jag kände något alls. Ibland visste jag inte ens om det var kiss eller avföring liksom för det bara rann. Inga magkramper eller knip som vid vanlig diarré.