• Anonym (mr nice guy)

Gå från nice guy till "bad boy"

Låter ganska töntigt på rubriken men det jag menar i grunden är att gå från att vara "för snäll" till mer självsäker.
    Är det någon som lyckats och kan dela med sig av tips?
    Använder youtube, chatGPT och skriver tankar och utmaningar, men skulle vara intressant att höra andras vägar. Det sitter ju så långt inrotat i systemet.
    Känner att jag gång på gång faller tillbaka, och jag är så otroligt trött på att vara mr nice guy.
    Klart man ska vara snäll, men vill bli mer säker på vad jag vill, hur jag vill ha det och inte vika mig gång på gång.
    Finns självklart inga quickfix! 

• Svar på tråden Gå från nice guy till "bad boy"
  • Anonym (A)

Om du tror att mer självförtroende handlar om man är nice eller bad guy kommer du aldrig att lyckas.

• Anonym (Ebbot Lindberg)

Självförtroende/självkänsla handlar om att fortfarande vara exakt den du är men att du vet ditt värde , att du har fasta övertygelser , klara gränser, står upp för dig själv. 

Du ska inte spela någon machoroll alltså . Utan det handlar om värderingar och att stå upp för dom..

Du ska inte gå runt och spela Allan och försöka vara någon du inte är. 

• Anonym (-)

Och börja med att skaffa en slowcooker. Det betraktas som väldigt mycket ryggrad av de flesta.

• Anonym (Nina)

Satsa inte på att vara "bad boy", satsa istället på att sätta gränser, stå upp för dig själv och att inte bli överkörd, detta kan man göra och fortfarande vara en snäll kille. Man kan säga ifrån utan att vara elak, man kan säga sin mening med glimten i ögat och inte vara medvetet dryg. Var ödmjuk men ta ingen skit.

• Fjäril kär

Det är den osäkra människan utan självförtroende som tar på en mask och går runt och spelar ball...

En självsäker människa har inga problem med att visa svagheter, ta hjälp, visa känslor, stå upp för sig själv och ilskna till när det behövs. Han vet sina behov och kan uttrycka dom och vet sitt värde och sina gränser.  Han har inget behov av att hävda sig.  

• Anonym (att lyckas)

Det är helt klart så att "bad boys" har en viss lockelse på vissa kvinnor, men jag tror inte att det är så lätt att bli en sådan typ om man inte har det i sig från början, och jag tror inte heller det är så eftersträvansvärt. Vet inte hur gammal du är, men ju äldre man blir desto mindre intressanta är dessa "bad boys" för kvinnor i min erfarenhet. I min ålder (40+) är det i stort sett bara kvinnor med rätt mycket issues som faller för sådana män, för vid den här åldern har ju nästan alla mognat och insett vad som är viktigt i en relation.

Vad som däremot går att göra är att öka sitt värde på attraktionsmarknaden. När jag var 20 var jag också en "nice guy", om man med det menar någon som tjejer gärna ville vara vän med men där det nästan aldrig blev någonting mer än så. Vet du vad det berodde på? Jo, att kvinnor förväntar sig att män tar initiativ. Så fort jag lärde mig att ta initiativ och inte vara så himla rädd för att få ett nej så vände det för mig. Jag gick från strategin att först bli vän med tjejer jag var intresserad av och att hoppas att någonting skulle uppstå med tiden till att ganska tidigt ta initiativ till att ses, kanske en kopp kaffe, en promenad osv. Självklart har jag inte alltid fått de tjejer jag varit intresserad av, men ganska ofta har det ändå blivit så. Man blir så småningom mindre rädd för att ta initiativ och få ett nej, och med tiden har jag fått en viss självsäkerhet då jag vet att jag kan vara attraktiv för kvinnor. Och vet du vad? Jag är fortfarande precis lika snäll som jag var när jag var 20, och det finns inte ett spår av "bad boy" i mig utan jag är är snäll, vänlig, respektfull men jag vet mitt värde och kan därför vara lekfullt flörtig. Jag tror också att du komma dit, men att det är fel väg att gå att försöka bli ett respektlöst svin.

• Anonym (Pronomen)
    Anonym (mr nice guy) skrev 2025-03-17 10:44:40 följande:

Låter ganska töntigt på rubriken men det jag menar i grunden är att gå från att vara "för snäll" till mer självsäker.
    Använder youtube, chatGPT och skriver tankar och utmaningar, men skulle vara intressant att höra andras vägar. Det sitter ju så långt inrotat i systemet.
    Känner att jag gång på gång faller tillbaka, och jag är så otroligt trött på att vara mr nice guy.
    Klart man ska vara snäll, men vill bli mer säker på vad jag vill, hur jag vill ha det och inte vika mig gång på gång.

Vill du bli mer attraktiv personlighetsmässig? handlar det om det?
  • Anonym (mr nice guy)
    Anonym (-) skrev 2025-03-17 11:29:14 följande:

Och börja med att skaffa en slowcooker. Det betraktas som väldigt mycket ryggrad av de flesta.

Haha tack, då är jag på god väg redan alltså! 
  • Anonym (Zebra)

Jag slutade bara bry mig. Orkar inte tänka på sånt.

• Anonym (MMannen)
    Anonym (mr nice guy) skrev 2025-03-17 10:44:40 följande:

Bra att du vill jobba på detta men glöm det där med bad boy. Det ger bara nya problem. Däremot ska du sluta vara Mr Nice guy.

Det handlar i grunden om att stå upp för den du är och inte bry dig om vad omgivningen tycker om dig. Det betyder också att du måste jobba på dig själv. För ok m du ska vara autentisk så måste ju din autentiska person ha åtråvärda egenskaper. 

Var ärlig, jobba hårt, träna och vårda din kropp, var ambitiös, sluta aldrig kämpa, Var respektfull mot andra människor, var ärlig med den du är. 
Svar på tråden Gå från nice guy till "bad boy"