Inlägg från: Anonym (att lyckas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (att lyckas)

Gå från nice guy till "bad boy"

Det är helt klart så att "bad boys" har en viss lockelse på vissa kvinnor, men jag tror inte att det är så lätt att bli en sådan typ om man inte har det i sig från början, och jag tror inte heller det är så eftersträvansvärt. Vet inte hur gammal du är, men ju äldre man blir desto mindre intressanta är dessa "bad boys" för kvinnor i min erfarenhet. I min ålder (40+) är det i stort sett bara kvinnor med rätt mycket issues som faller för sådana män, för vid den här åldern har ju nästan alla mognat och insett vad som är viktigt i en relation.

Vad som däremot går att göra är att öka sitt värde på attraktionsmarknaden. När jag var 20 var jag också en "nice guy", om man med det menar någon som tjejer gärna ville vara vän med men där det nästan aldrig blev någonting mer än så. Vet du vad det berodde på? Jo, att kvinnor förväntar sig att män tar initiativ. Så fort jag lärde mig att ta initiativ och inte vara så himla rädd för att få ett nej så vände det för mig. Jag gick från strategin att först bli vän med tjejer jag var intresserad av och att hoppas att någonting skulle uppstå med tiden till att ganska tidigt ta initiativ till att ses, kanske en kopp kaffe, en promenad osv. Självklart har jag inte alltid fått de tjejer jag varit intresserad av, men ganska ofta har det ändå blivit så. Man blir så småningom mindre rädd för att ta initiativ och få ett nej, och med tiden har jag fått en viss självsäkerhet då jag vet att jag kan vara attraktiv för kvinnor. Och vet du vad? Jag är fortfarande precis lika snäll som jag var när jag var 20, och det finns inte ett spår av "bad boy" i mig utan jag är är snäll, vänlig, respektfull men jag vet mitt värde och kan därför vara lekfullt flörtig. Jag tror också att du komma dit, men att det är fel väg att gå att försöka bli ett respektlöst svin.

Svar på tråden Gå från nice guy till "bad boy"