Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Rätt att hållas utanför?

Anonym (Malmötös) skrev 2025-03-18 16:03:13 följande:
    Jag är allvarligt sjuk och jag var helt oförberedd på att få beskedet. Jag trodde att jag skulle få ett lugnande besked om att jag var frisk.  Jag hanterade situationen annorlunda: när jag lämnat läkaren ringde jag direkt till min man och sa som det var. Sedan pratade vi mer när jag kom hem. För mig kommer det självklart att söka stöd hos den som står mig närmast. Så är det inte för alla och det viktigaste är väl att båda känner att de kan vara sig själva i relationen.
    Du ringde din man, alltså en person du är gift och bor ihop med, inte en särbo, den här personen bad om att bli lämnad iifred och smälta situationen, då är det inte ok att engagera och tjata 

Jag hade också berättat för min man som jag bor och har barn med, förmodligen även mina föräldrar men en särbo är en helt annan femma
  • Anonym (E)

Min svärfar fick även veta i november att han har en hjärntumör steg 4, jag pratade tidigare idag med min svärmor som beklagade sig över hur alla ringer och ska ha uppdateringar stup i kvarten, just nu försöker de bara klara vardagen och de berättar hur det går när de orkar och har lust

Svar på tråden Rätt att hållas utanför?