Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Gikt, förmodligen förstört mitt liv

Har du fått medicin mot gikt då?

• Anonym (M)

Om du har mycket inflammationer skulle höga doser av melatonin kunna vara värt att testa då det är mycket antiinflammatoriskt. 

• Anonym (M)
    Anonym (allergiker deluxe) skrev 2025-03-18 07:42:16 följande:
    Jag har haft livspåverkande immunhändelser tre gånger i livet och ingen gång har vården ställt rätt diagnos i tid, eller ibland alls. Senast fick jag bråka och överklaga till VC:s ledning för att de skulle ta ett prov som visade att jag hade helt rätt. Igen.

Dock har jag blivit frisk och fungerande igen varje gång, trots att läkare har sagt att jag "bara får acceptera att det är så här". De har även sagt detsamma till min son, som hade jätteont i magen ofta och inte fick sova, så han blev helt apatisk och inte orkade gå i skolan. Han hade dock en sällsynt cysta i urinvägarna och fick opereras på barnsjukhus efter att jag ställt till med helvete och vägrade lämna barnakuten. Men tänk om jag inte hade gjort det då...?

Vården är alltså inte mycket att hänga i granen vad gäller diffusa åkommor överlag, och inte de som kräver utredning av kost och komplexa metaboliska samband heller. Kunskapen om ovanligare allergier och överkänsligheter är också usel- många VC-läkare vet inte ens att det finns, eller vilken provtagning som finns.

I Schweiz är de 20 år före oss på detta och har både relevanta kostråd och utredningsråd i vården.
    Verkligen. De är underbemannade känns det som, alltid stressade och i tidsnöd. Tog ett ultraljud nyligen som gick på mindre än 2 minuter, gubben var så stressad. Det är som att syststemet är riggat för att bli ett misslyckande.
Svar på tråden Gikt, förmodligen förstört mitt liv