Anotherone skrev 2025-03-18 20:34:55 följande:
Du anser själv att TS tycker på ett visst sätt. Sen tolkar du in det jag skriver i samma mall.
Det är också skillnad på att en känsla eller upplevelse kan ha liknelser med andra sinnestillstånd, det betyder inte att man de facto ÄR förvirrad eller beroende.
Och ja, jag har läst psykologi.
Det jag vänder mig emot är att du skriver att en företeelse nog inte är möjlig. När jag vill hävda att den visst är det.
Ok jag ger mig. Det kan vara möjligt att vara kär hela tiden. men du glömmer trådens innebörd.
Hur tycker du att detta besvarar Ts frågeställning?
Ska man vara kär hela tiden?
Jag (kvinna) pratade igår med en nära vän (man) om hur jag efter 7 år i min särborelation börjar tveka på mitt val. Han ställde mig frågan "älskar du honom?" "Väldigt mycket" svarade jag varpå han sa "okej, du älskar honom. Men är du kär i honom?". Jag blev lite paff och det enda jag kunde säga är "vad är kär?".
Nu har jag tänkt på det här hela natten. Jag pratade med min vän om att jag kanske inte ska ha en relation. Att jag inte funkar i en relation helt enkelt då jag efter 5-6-7 år börjar vantrivas och bara "går på automatik" i min relation. Han menar att jag bara inte har "träffat rätt person".
Vad anser ni? Vad innebär det att vara kär efter så lång tid i en relation?