Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Dåligt samvete har jag i alla fall för att jag behöver handla mat

Om man bojkottar matbutiken denna vecka så får man ju handla dubbelt nästa!! Jag har bara hört talas om bojkotten men inte drabbats av påflugna aktivister! Jag skulle bli oerhört irriterad om jag gjorde! Jag handlar på ICA och varenda vecka är det stammispriser och personliga erbjudanden och jag har faktiskt inte märkt att maten blivit dyrare! Kaffet har ju blivit dyrt och extrasaltad Bregott men annars är det väl okej?! ( jag handlar inte i delikatessdisken dock så priset på ostron och hummer kan det ju hänt nåt med?)

• Anonym (Mamma)
    Anonym (g) skrev 2025-03-19 17:06:18 följande:
    Oj. Så verklighetsfrånvänt.
    ??? 
  • Anonym (Mamma)

Jösses vilka prisökningar och jag har inte märkt av det alls mer än på kaffe och Bregott!! Skumt! Jag är ändå fattigpensionär men jag har inte dragit in på något. Jag äter enkel vanlig husmanskost. Grönsaker är ju dyra men det är ju som vanligt! Frukten är som vanligt !! Alla butiker har ju sina egna varor med bra priser! Jag gillar ICA:s Basic-varor och så har ju butikerna bonus-system för trogen kund!!

• Anonym (Mamma)

Man kan ju bojkotta livsmedelsbutiken MEN så bökigt att åka till en bondgård och försöka få bonden att sälja mjölk direkt och sen hem och ysta ost och kärna smör😳 och det är bara till mackorna!!

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Fpli) skrev 2025-03-20 12:14:08 följande:
    Och jag är sjukpensionär och märker absolut av det. Jag har varit tvungen att både gå ner i kvalitet på varor och helt sluta köpa vissa varor. Till exempel osten, den har jag inte råd med längre. Jag har nästan slutat med ost alls, förut köpte jag kanske 1 kg i månaden, inte riktig, och hade på smörgåsen och i matlagningen, nu har jag inte köpt ost på minst ett halvår. Smör köper jag inte längre, jag köper butikens motsvarighet till Bregott och använder både som pålägg och I mat och bak. Nötkött var väldigt länge sen, det blir Blandfärs och fläskkött. 
    I mat och bak blir det väl billigare att köpa Milda el motsvarande?
  • Anonym (Mamma)
    Dethärärmittnamn skrev 2025-03-21 02:31:37 följande:
    ICA Basic är sämst av allt. Mycket tillsatser och låg kvalitet. 
    okej! Jag är redan gammal så jag tar risken! Jag köper ju också rengöring etc på ICA och väljer alltid Basic!
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Fpli) skrev 2025-03-21 15:40:25 följande:
    Vet du, jag upplevde att det var mycket mer folk i affären än vanligt när jag var där idag. Alla kanske ville köpa hel kyckling till extrapris, haha.
    Dom ska nog köpa ostöpe
Svar på tråden Dåligt samvete har jag i alla fall för att jag behöver handla mat