Inlägg från: Anonym (Jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaha)

Bojkotta coca-cola

Maggena skrev 2025-03-19 20:53:06 följande:

Har du fått skriva av dig nu? Bra! Gå vidare med ditt liv. 

Gillar inte CC - kör Trocadero i stället!
  • Anonym (Jaha)
    Goneril skrev 2025-03-19 21:38:33 följande:
    "De" bojkottar bara ..." Det är "de" inte intresserade av ..."DIna debattinlägg tas på större allvar om du behärskar språket.
    Det är tydligen skitsvårt att skilja på de och dem. Liksom på han och honom likväl som hon och henne.
    Börja inte ens med särskrivning .... då går jag fan upp i brygga, hahaha
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (PelleStina) skrev 2025-03-19 22:25:44 följande:
    Och vänta ett tag så är det någon annat företag som ska bannlysas.
    Det går över.
    Var på ICA Maxi idag och fikade i deras kafe. Precis lika mycket folk som vanligt i rörelse.

Är en liten högljudd minoritet som fått stor uppmärksamhet och så är det alltid, men deras inflytande är så litet att det knappt går att mäta.
    Och hur har just ICA blivit utpekat?
    Jag vill verkligen inte sopa undan fötterna på min lokala Ica trots att de övergår mer och mer till ICA:s egna produkter.
    Alternativet är att åka 1,5 mil bara för att kunna handla på Maxi.
    Jag stödjer min lokala Kvantum än så länge men det finns helt klart en gräns
    Bara för att man är störst i en liten stad (med kort avstånd till Maxi) kan man inte bära sig åt som man vill.
    Vår ICA har en riktigt bra Deli, som hotas av att bli nerlagd. Är den inte lönsam så förstår jag.Vi handlar som fan för att behålla den!
    Trevlig och väldigt kunnig personal!
  • Anonym (Jaha)

Ingen kan göra allt men vi kan alla göra något! Om Trump fortsätter på inslagen väg och pissar på det ena landet och verksamheten efter varandra kommer det att börja kännas om tillräckligt många privatpersoner och företag bojkottar.
    Börjar detta påverka amerikanska företag som behöver importera komponenter för sin produktion, eller deras exportföretag som ev kommer att mötas av importtullar i från EU och kanske fler delar av världen vad händer då?
    Det kommer ju dessutom att påverka den amerikanska börsen.
    Då har Trump verkligen bundit ris åt eget arsel!

• Anonym (Jaha)
    Anonym (Rexkex) skrev 2025-03-20 20:46:28 följande:
    Trump kan inte bli omvald. Man får bara vara president 2 valperioder i USA.
    Stämmer, men tokfan vill ju försöka ändra på det också vad jag förstår.
  • Anonym (Jaha)
    elmadumle skrev 2025-03-20 21:36:08 följande:

Coca cola i Sverige tillverkas ju i Sverige, det är ju tråkigt om de som jobbar där blir arbetslösa pga någon fånig bojkott...

Tillverkas i Sverige är sanning med modifikation.  Den "syrup" som Colan tillverkas av kommer nog inte ens från USA, har hört Irland eller UK.
    I Sverige (Jordbro) blanda den med vatten och blir Cola, Fanta eller vad det nu ska bli.
    McD överallt får samma "syrup" som blandas lokalt på respektive serveringsställe.
    Några gånger per år måste hela systemet rensas med typ Klorin för att hindra tillväxt i systemet. 
    Har tyvärr inträffat att kunder fått i sig klorrester från detta.
    Inte alls McD:s fel då de normalt får hjälp med detta från sin hygien-leverantör.
    Minns att vår regionansvarige höll på att skita på sig innan alla McD var klara och alla levde.
    Gäller naturligtvis inte bara McD. Fler har samma typ av system naturligtvis.
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (PelleStina) skrev 2025-03-20 22:13:28 följande:
    Fråga Vänsterpartiet varför ICA är onda.
    Vad ska jag fråga Vänsterpartiet?
Svar på tråden Bojkotta coca-cola