Inlägg från: Anonym (USA har egna problem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (USA har egna problem)

Bojkotta coca-cola

USA har egna problem, massiva sådana.

Trump prioriterar USA framför världen, vilket är helt rätt sak att göra, han är president för USA, inte för hela världen. Leka världspolis som USA gjort tidigare har förvärrat överallt där de försökt göra det. Titta tex på Irak idag. Kostat liv, skapat fler problem än det löst, kostat liv och pengar.

Jag tror det är bra för USA att fokusera på USA och låta andra försöka sköta sitt.  

Anonym (Rexkex) skrev 2025-03-22 05:58:09 följande:
    Ja, det är teater. Man känner sig som individ duktig och att man gör något för världsfreden. Det är symtomatiskt att det framförallt sker på sociala medier och diskussionsforum eftersom det är där man kan visa upp sina åsikter och värderingar.

Om man varit konsekvent så hade man under lång tid tidigare bojkottat andra länder som betett sig långt värre, men detta är en social fluga nu som får fårskocken följer.
    Jag tycker det är fånigt, men jag tror ni underskattar effekten av signalpolitik även när den kommer med dubbelmoral. Tänk tex. på klimatfrågan. Kändisar som själva flyger 150ggr om året har ändå fått andra att avstå från att flyga. 
    Xenia skrev 2025-03-22 12:50:02 följande:
    Alla länder har sina problem men somliga värre än andra. T ex Ukraina som fick hjälp av Biden men nu fått en kniv i ryggen.

På vilket sätt prioriterar Trump USA genom att genomföra tullar, bli Putins bäste vän och hota sina grannar?
    Att inte hjälpa Ukraina är inte att hugga dem i ryggen. Det är Putin som bråkar i Ukraina. Det är inte Trumps fel.

Tullar är för att främja inhemsk produktion och stoppa outsourcing av jobb. Hota Kanada är för att Kanada införde skyhöga tullar och på flera sätt försökte påverka opinion i USA. Hota Mexiko är för att mexikaner väller över gränsen och inte kan leva drägligt i sitt eget land, samt att Mexiko är ett transitland för annan illegal invandring till USA från andra delar av världen.   
    Anonym (Katten) skrev 2025-03-22 13:32:24 följande:
    Vilka skyhöga tullar införde Kanada?
    På lastbilar till och från Alaska.
Svar på tråden Bojkotta coca-cola