• Xenia

Bojkotta coca-cola

Nu har jag aldrig druckit Coca-Cola så det blir svårt att bojkotta då. 

Men jag bojkottar med glädje alla amerikanska produkter bara jag vet vilka de är. 

Gillar ni att Trump hotar att belägga europeiska produkter med strafftullar för att vi inte köper t ex tillräckligt många amerikanska bilar?

• Xenia

Vänsterpartiets partiledare föreslog att vi skulle bojkotta Ica denna vecka för att visa vårt missnöje med de höga matpriserna.

Amerikanska produkter borde vi dock bojkotta hela Trumps mandattid. Ja, längre mtp vilken dålig vän till Europa USA har visat sig vara.

• Xenia
    Anonym (USA har egna problem) skrev 2025-03-21 19:24:11 följande:

USA har egna problem, massiva sådana.

Trump prioriterar USA framför världen, vilket är helt rätt sak att göra, han är president för USA, inte för hela världen. Leka världspolis som USA gjort tidigare har förvärrat överallt där de försökt göra det. Titta tex på Irak idag. Kostat liv, skapat fler problem än det löst, kostat liv och pengar.

Jag tror det är bra för USA att fokusera på USA och låta andra försöka sköta sitt.  

Alla länder har sina problem men somliga värre än andra. T ex Ukraina som fick hjälp av Biden men nu fått en kniv i ryggen.

På vilket sätt prioriterar Trump USA genom att genomföra tullar, bli Putins bäste vän och hota sina grannar?
  • Xenia
    Anonym (USA har egna problem) skrev 2025-03-22 13:23:17 följande:
    Att inte hjälpa Ukraina är inte att hugga dem i ryggen. Det är Putin som bråkar i Ukraina. Det är inte Trumps fel.

Tullar är för att främja inhemsk produktion och stoppa outsourcing av jobb. Hota Kanada är för att Kanada införde skyhöga tullar och på flera sätt försökte påverka opinion i USA. Hota Mexiko är för att mexikaner väller över gränsen och inte kan leva drägligt i sitt eget land, samt att Mexiko är ett transitland för annan illegal invandring till USA från andra delar av världen.   
    Att helt ta Rysslands sida, det kallar jag att hugga Ukraina i ryggen. USA har påstått att Ukraina startade kriget och att Zelenskyj är en diktator.

Tullar kan leda till handelskrig. USA vill ju också sälja till utlandet. Trump själv genomförde USMCA, dvs ett aval mellan USA, Mexiko och Kanada. Nu vill han tydligen skrota det.

Var det också fördelaktigt att hävda att Kanada borde bli USAs 51a delstat och hånfullt kalla Kanadas premiärminister för guvernör?

Nu bojkottar rasande kanadensare amerikanska varor.

Den där berömda muren mot Mexiko får väl hålla ute både immigranter och knark. Annars anser jag att det är USAs eget ansvar att bekämpa narkotikahandel och missbruk i sitt eget land.

Svar på tråden Bojkotta coca-cola