• Anonym (Jonte)

Jag fattar ingenting ?

. Nu den senaste tiden har jag träffat en tjej ett tag lite causual (ca 6 mån). Vi har sagt att vi tycker om varandra men att vi ses just causual och ser vad som sker. Väldigt bra upplägg då det för mig tar tid att få känslor. Vi har setts några månader. Hon gör mig glad och det har känts som känslor börjat komma från bådas håll. 

Vi messar på veckorna ibland. Hon svarar efter nån dag ibland, jag likaså. Det är ett väldigt lungt tempo på messandet. Det har också varit tyst några dagar ibland. Oftast jag som tar upp kontakten efter tystnad. Men så skrev hon igår och frågade om hon gjort mig något. Jag förstod ingenting men inser att jag inte svarat på vår konversation som pågick under helgen. Hon visste att jag skulle iväg och vi skrev inte om nått viktigt. Hon har väntat på svar sedan i lördags. Jag skrev och bad om ursäkt men jag skulle ju som sagt iväg och sedan har det bara rullat på men att jag tänker på henne.

Hon förstår inte detta, utan väljer att blockera mig och lägga locket på. Jag fattar ingenting då vi haft tyst I flera dagar innan och det har aldrig varit nått bekymmer för någon av oss. 

Någon som har lite goda råd eller bara en analys i varför hon blev så upprörd plötsligt? 

• Svar på tråden Jag fattar ingenting ?
  • Anonym (M)

Spelar det någon roll, du verkar ju inte så intresserad ändå?

• Anonym (Jonte)
    Anonym (M) skrev 2025-03-19 22:31:47 följande:

Spelar det någon roll, du verkar ju inte så intresserad ändå?

Grejen är nog att hon inte heller visat så mkt intresse så jag har hållt mig lite till samma nivå. Hon har sagt att om hon får känslor så kommer allt bara bli jobbigt. Jag har sagt att jag tycker om henne men har inte fått det gensvar jag hoppats på utan känner i perioder att jag är den som alltid hör av mig. Det är därför jag inte riktigt kopplar allting nu. 
  • Anonym (Tröttnade)

Hon tröttnade väl. Väldigt trist med killar som ger minsta möjliga insats efter så lång tid.

• Tow2Mater

Låter som en typisk tjej med låg självkänsla som måste ha ganska konstant bekräftelse, gissar hon inte varit nöjd utan velat ha mer av det fast hon inte sagt det. Men sa du till henne att ' vi skrev inte om nått viktigt'? Sådant får du inte säga, de kan bli rabiata.

Eller så var du inte så intressant för henne. Kanske hon hade någon annan på gång vid sidan av.

• Anonym (A)
    Anonym (Tröttnade) skrev 2025-03-19 22:44:55 följande:

Hon tröttnade väl. Väldigt trist med killar som ger minsta möjliga insats efter så lång tid.

Det tror jag med.
  • Anonym (Nk)

Jag förstår att du är förvånad, konstigt beteende av henne. 

Till nästa gång kanske det kan vara bra att visa mer intresse och vara tydlig med att ni tar det lugnt men att intresset finns där. Inte för att du har gjort nått fel men något är det som hon har uppfattat på ett annat sätt. Jag tycker dock att man absolut inte beter sig som hon, bara att blocka folk är så barnsligt. Man behöver vara mogen nog att kunna stå för vad man känner och tänker kring situationer och kommunicera det. 

• Anonym (Jonte)
    Tow2Mater skrev 2025-03-19 22:46:56 följande:

Låter som en typisk tjej med låg självkänsla som måste ha ganska konstant bekräftelse, gissar hon inte varit nöjd utan velat ha mer av det fast hon inte sagt det. Men sa du till henne att ' vi skrev inte om nått viktigt'? Sådant får du inte säga, de kan bli rabiata.

Eller så var du inte så intressant för henne. Kanske hon hade någon annan på gång vid sidan av.

Ja tanken har slagit mig att hon har låg självkänsla flera gånger. 
    Nej nej jag sa inte att vi inte skrev om nått viktigt. Den infon ville jag förmedla här. 

Hon har skickat ny vänförfrågan nu inatt på snap och insta. Ska man vara lite storsint och hoppas på att detta var nån pms grej eller ska man bara gå vidare. ? 
  • Anonym (handlar inte om stolthet)

Hej Jonte, men det handlar inte om stolthet. "Ska man vara lite stortsint och..."
    Du ska såklart svara på hennes vänförfrågan eftersom det låter som du ändå är intresserad.

Sedan tycker jag ni ska ta ett snack om hur ni vill ha det. Eftersom hon är lite barnslig och blockar utan att kommunicera sina behov, så får nog du ta det initiativet. Hon har, på ett visserligen barnsligt sätt, nu markerat att hon vill ha det på ett annat sätt. Så ni behöver komma överens om hur ni ska ha det framgent. Kanske er relation kan fördjupas?

Även om hon är barnslig, låter du liiiite barnslig också i mina öron, då du gärna håller henne på nåt sorts avstånd istället för att öppna upp för mer. Det är svårt att inte tolka det som ointresse, så du kanske får öva på att släppa in folk lite mer.
    Lycka till!

• Anonym (Jonte)
    Anonym (handlar inte om stolthet) skrev 2025-03-20 06:51:48 följande:

Hej Jonte, men det handlar inte om stolthet. "Ska man vara lite stortsint och..."
    Du ska såklart svara på hennes vänförfrågan eftersom det låter som du ändå är intresserad.

Sedan tycker jag ni ska ta ett snack om hur ni vill ha det. Eftersom hon är lite barnslig och blockar utan att kommunicera sina behov, så får nog du ta det initiativet. Hon har, på ett visserligen barnsligt sätt, nu markerat att hon vill ha det på ett annat sätt. Så ni behöver komma överens om hur ni ska ha det framgent. Kanske er relation kan fördjupas?

Även om hon är barnslig, låter du liiiite barnslig också i mina öron, då du gärna håller henne på nåt sorts avstånd istället för att öppna upp för mer. Det är svårt att inte tolka det som ointresse, så du kanske får öva på att släppa in folk lite mer.
    Lycka till!

Tack för ditt svar. Jag har varit den som visat mest intresse hela tiden. Men hon har givit andra inviter till vår relation. Jag bjöd i början hem henne på middag vid ett par tillfällen. Jag kände att det bara låg i mitt intresse att ses. Sen har hon frågat om att ses men då har det styrts mot att ses senare på kvällen. Sova ligga. 
    Då tolkade jag henne som att hon inte ville ha något seriöst. Sedan har jag varit den som inlett alla konversationer när vi skrivit. Jag har därför lite svårt för att höra att jag varit ointresserad och barnslig. Jag har bara läst av henne och mött henne. Hon är kvinna och ska behandlas med respekt och att häva ur mig att jag börjar få känslor kan jag ju inte göra när min magkänsla säger att hon inte alls känner samma. Hon har varit tydlig med att hon inte är kär i mig eftersom det tar tid för henne att bli det. 
  • Anonym (Love)
    Anonym (Tröttnade) skrev 2025-03-19 22:44:55 följande:

Jag tror att speciellt kvinnor behöver betydligt mer bekräftelse än det TS beskriver. Män klarar sig utmärkt på mat, film och sex lite då och då.
Svar på tråden Jag fattar ingenting ?