Inlägg från: Anonym (Precis så) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Precis så)

"Ofrivilligt barnlös" nybliven bonusförälder

Anonym (K) skrev 2025-03-22 23:36:51 följande:

Du vill inte höra att du ska lämna men barn är viktigare än en partner om du frågar mig. Man kan under livet falla för olika partners.
    det finns för de flesta inte bara en enda person de kan leva i en lycklig parrelation med. Men att välja bort barn om man vill och kan få barn för att ens partner kräver det Skulle vara svårt att ta sig igenom och vara nöjd med när det är för sent utan en enorm bitterhet. Det är ju inte bara barnet som litet, uppväxt och tonår. Det är ju hela livet. Det är relationen med familjen när de är unga vuxna och sen barnbarn om de får barn. 

jag hade aldrig någonsin valt bort att få barn för att bara med en man som själv har barn sedan innan. De kommer aldrig någonsin att vara dina. Gör ni slut står du också där utan en nära relation till de barnen med allra största sannolikhet. 

lämna om du verkligen vill ha barn och det är en deal breaker för honom. 

Precis så. Kärlek till en partner går över, bara man bryter kontakten och låter tiden gå. Det går att börja om med någon annan. Barn är mycket viktigare, precis som du säger så är det ju några människor som man har en nära relation till hela livet. Det går inte att förvänta sig att det ska bli så med styvbarn, och särskilt inte när de redan har en mamma som det inte är något större fel på. 

HU så hemskt om det här förhållandet tar slut när TS är för gammal för att bli gravid - så hon ska ångra sig då!

Om båda är ofrivilligt barnlösa så har man åtminstone det gemensamt, och kan njuta av alla fördelarna med att leva ett fritt, barnlöst liv, åka på vilka typer av semestrar man vill utan att väga in några barns önskemål, sova ut på mornarna, ha sex när man vill utan att vara rädd att barnen ska se/höra - samt mycket bättre ekonomi. Jag KAN se fördelarna med det, och skulle kanske ha kunnat leva så med precis rätt man... men ALDRIG att jag skulle passa upp någon annans ungar och underlätta för honom i hans föräldraskap och hushåll... och sedan kanske stå där ensam, bitter och barnlös vid 42. 
  • Anonym (Precis så)

En annan tanke förresten: jag tycker att den här mannen också är konstig, egoistisk - eller i alla fall tanklös. TÄNKTE han verkligen att en tio år yngre kvinna skulle offra möjligheten till en egen familj, för att passa upp på hans ungar..? Jag tycker att det är direkt respektlös. Bara det skulle ha fått mig att tappa känslorna, om jag varit TS. Han får väl vara särbo med någon kvinna i sin egen ålder, som redan har barn eller inte kan/vill ha några, träffa henne på sina barnfria veckor... 

• Anonym (Precis så)
    Anonym (tris) skrev 2025-10-27 08:18:58 följande:
    Ja, han har ju tvingat TS att vara tillsammans med honom. Vilken egoist som tvingar henne till det. 
    Det låter inte som att du har någon erfarenhet av relationer överhuvudtaget? 
Svar på tråden "Ofrivilligt barnlös" nybliven bonusförälder