Fjäril kär skrev 2025-03-20 15:04:20 följande:
Helt enkelt för att det generellt sett är en mycket dålig idé.
Hittar inte statistik just nu men det finns och den är inte vacker. Det är ytterst få som hittar tillbaka och lyckas hålla ihop. Efter några år separerar man igen och nu för gott.
Detta vet folk. För att många som svarar har testat och försökt och vet att det är lönlöst.
Sen blir jag också väldigt misstänksam mot folk som gör ett statement av såna här historier. Genuint lyckliga människor har noll intresse av att köra ner sin lycka i halsen på folk. Sånt visar bara på att det inte var så lyckat trots allt..
Jag har inget intresse av att skryta, tycker inget i min tråd tyder på det. Däremot vill jag ge hopp till människor som varit i en liknande situation. Alla situationer är UNIKA. Jag tillbringade mycket tid till att leta svar och rannsaka mig själv och det gav mig hopp att hitta trådar med solskenshistorier.
De flesta relationer tar slut, oavsett om det är med exet eller inte. De som hittat tillbaka och gjort slut igen kanske inte alls nödvändigtvis gjorde det det av samma anledning som i början?
Jag tror att man t.o.m kan ha en bättre chans att lyckas när man vet varför det tog slut sist. Jag känner faktiskt flera par som tagit en paus på några månader/år som nu är lyckligt gifta.
Folk ser så onyanserat på saker och ting och bryr sig ofta inte om att ta reda på detaljer innan de smutskastar TS. (Ser man iofs i många trådar som handlar om annat än ex)