Inlägg från: Anonym (Ser) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ser)

Dricker ni alkohol varje dag?

Jag är nykterist men känner folk som gör det. 

• Svar på tråden Dricker ni alkohol varje dag?
  • Anonym (Ser)

Nu har han druckit rödvin och vodka igen?..

• Anonym (Ser)

Min sambo dricker varje dag! Ensam! 
    Rödvin och vodka idag!

Varje dag dricker han ngt!

Är jag för känslig som inte dricker något ? 

Eller normalt? 

• Anonym (Ser)
    Anonym (Separerad) skrev 2025-03-21 18:04:31 följande:
    Han är alkoholist. De flesta alkoholister sitter inte på parkbänken eller hänger på låset till Systemet utan är som "vem som helst". 

Ju mer mitt ex drack, desto mindre drack jag. 
    Var går gränsen för alkolism? 
  • Anonym (Ser)
    Anonym (Separerad) skrev 2025-03-21 22:41:27 följande:
    www.omsystembolaget.se/min-halsa-och-alkohol/alkoholberoende-och-medberoende/alkoholberoende/

www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/beroende-och-skadligt-bruk/alkoholberoende/

Mitt ex drack varje dag. Det eskalerade i samband med pandemin då han arbetade hemma och kunde dricka under arbetstid. Sista året eller två drack han tex en bib på 24 timmar. Han ansåg själv att han inte hade problem med alkoholen utan han drack för att stå ut med att leva med mig. Han tyckte inte att han hade problem med att sluta utan att inte börja igen. 

Nu är det ett år sedan vi separerade och en av anledningarna till separationen var just alkoholen. För ca 9 månader sedan slutade han dricka helt, gick över på alkoholfritt. Häromdagen fick jag veta av barnen att han inte håller sig till alkoholfritt längre. Men än få länge begränsar han sig när barnen är där och i övrigt skiter jag i det hela. 
    Kan inget om alkohol. Vad är gränsen I bra termer?
    Han säger att hans kropp tål alkohol varje dag.
    Men är det verkligen hans rätta jag? 
Svar på tråden Dricker ni alkohol varje dag?