Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Är han trogen?

Hej! 

jag ska försöka sammanfatta detta någorlunda kort.. 
    Jag och min sambo har varit tillsammans i ungefär ett år. När vi blev tillsammans hade jag relativt nyligen tagit mig ur en otroligt destruktiv relation, där mitt ex utsatte mig för psykisk misshandel, hot, otrohet etc? tanken var att jag skulle vara singel länge efter det men vips så dök min nuvarande sambo upp och allt kändes så naturligt och det bara flöt på. Jag trodde att det skulle bli otroligt tufft efter allt jag var med om med mitt ex men min nya partner fick mig att känna mig trygg och älskad från start. Tills en kväll för ungefär två månader sen då vi båda hade druckit mycket? han däckade så fort vi kom hem från festen och det slog slint i mitt huvud. Jag fick flashbacks från ingenstans från mitt förra förhållande och på ett ögonblick hade jag tagit min sambos telefon och tittat i den.. grejen är den att jag hade inte misstänkt något alls innan, utan det blev bara en impuls från ingenstans och jag tänkte ?han är väl otrogen som alla andra varit?. jag upptäckte då att han fått en snapchat från sitt ex, jag öppnade snapen och det var en nakenbild. När jag sedan konfronterade min sambo säger han att det var ett misstag, att hans ex inte brukar skicka sånt utan att dom bara skrivit lite som vänner då och då. men att hon är en person som söker uppmärksamhet på alla möjliga håll och kanter. Han skrev till henne att det inte är okej att hon gör så då hon vet att han är i ett förhållande och sedan tog han bort henne från snap. Sen dess har allt varit lugnt och han har inte gett mig några skäl att tvivla mer. han döljer aldrig något utan håller på med sin telefon öppet framför mig. Men jag kan inte sluta grubbla? är det verkligen troligt att hon bara råkade ha skickat en nakenbild just den kvällen jag fick för mig att titta? Jag vill lita på honom men jag vet inte vad jag ska tänka och tro.. är jag naiv? 

mvh kluven 

• Svar på tråden Är han trogen?
  • Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2025-03-21 08:05:35 följande:

Det som är verkligt problematiskt är att du gick in i hans telefon. Han ska inte behöva känna att han måste vara öppen med den i din närhet, lika lite som du ska behöva vara öppen med din. Svartsjuka är en oerhört destruktiv kraft i relationer.

Förstår att du har gått igenom jobbiga saker men det får inte gå ut över din nya pojkvän. Kanske dags att sakta ner lite och att försöka bearbeta dina gamla upplevelser? 

Det är jag medveten om! Ångrade mig även om jag fann det jag fann. I samband med att jag konfronterade honom bad jag även om ursäkt för att jag klivit över gränsen och tittat i hans telefon. Jag borde ha frågat honom istället för att snoka, men det gick fort och alkoholen gjorde ju inte saken bättre. Jag går hos psykolog för att bearbeta allt som hänt. 
  • Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2025-03-21 21:59:00 följande:
    Det låter klokt! Det jag reagerade på var att han är.öppen med sin telefon...det gav mig känslan av att han kanske.känner att han måste - och det är ingen bra grund för tillit.

Förstår att det känns tungt och det är jättebra att du jobbar på det. 
    Ja jag förstår att du reagerade på det, det var lite klantigt formulerat. Menade mer att han inte försöker dölja det han gör på telefonen om vi sitter nära varandra. Mitt ex som var otrogen vinklade alltid bort telefonen, eller gick undan varje gång han tittade i sin telefon, som ett exempel. 
Svar på tråden Är han trogen?