• Lynx123

Är han trogen?

Det som är verkligt problematiskt är att du gick in i hans telefon. Han ska inte behöva känna att han måste vara öppen med den i din närhet, lika lite som du ska behöva vara öppen med din. Svartsjuka är en oerhört destruktiv kraft i relationer.

Förstår att du har gått igenom jobbiga saker men det får inte gå ut över din nya pojkvän. Kanske dags att sakta ner lite och att försöka bearbeta dina gamla upplevelser? 

• Lynx123
    Anonym (Anonym2) skrev 2025-03-21 18:54:25 följande:
    Men olämpliga bilder är väldigt bra?
    Är det verkligen slutsatsen du drar av mitt inlägg?
  • Lynx123
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-21 08:51:07 följande:
    Det är jag medveten om! Ångrade mig även om jag fann det jag fann. I samband med att jag konfronterade honom bad jag även om ursäkt för att jag klivit över gränsen och tittat i hans telefon. Jag borde ha frågat honom istället för att snoka, men det gick fort och alkoholen gjorde ju inte saken bättre. Jag går hos psykolog för att bearbeta allt som hänt. 
    Det låter klokt! Det jag reagerade på var att han är.öppen med sin telefon...det gav mig känslan av att han kanske.känner att han måste - och det är ingen bra grund för tillit.

Förstår att det känns tungt och det är jättebra att du jobbar på det. 
  • Lynx123
    Anonym (Anonym2) skrev 2025-03-21 23:42:50 följande:
    Din åsikt är ju att det är helt ok att skicka olämpliga bilder, men om man får en känsla, magkänslan, och följer den, så är man dålig och svartsjuk.  Det är alltid värre att vara svartsjuk än otrogen. 
    Var exakt skriver jag att det är okej att skicka olämpliga bilder?
  • Lynx123
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-21 22:29:52 följande:
    Ja jag förstår att du reagerade på det, det var lite klantigt formulerat. Menade mer att han inte försöker dölja det han gör på telefonen om vi sitter nära varandra. Mitt ex som var otrogen vinklade alltid bort telefonen, eller gick undan varje gång han tittade i sin telefon, som ett exempel. 
    Förstår.

Tycker att du nu verkar hantera det hela på ett fint och moget sätt - du verkar både klok och stark. Efter det du har gått igenom kan det vara svårt att lita på andra igen och det kan förstöra mycket i framtida relationer - men framförallt kan det bli väldigt självdestruktivt. Och så är det trist att gå igenom livet. 
  • Lynx123
    Anonym (Anonym2) skrev 2025-03-22 10:10:54 följande:
    Du skuldbelägger henne för att ha kollat i hans telefon.  Inte ett ord om att där fanns en olämplig bild. Som troligtvis inte var den första.
    Det stora problemet är inte att hon har kollat i hans telefon när hon fick en dålig känsla, magkänsla.  Det stora problemet är vad han verkar hålla på med bakom hennes rygg.  Sjukt.
    Det var inte det jag frågade. Jag undrade var det står i mitt inlägg att det är okej att skicka olämpliga bilder. 

Som svar på din kommentar här så är det olagligt att gå in i andras telefoner. Menar du att man ska ha rätt att begå brott när man har en magkänsla? Att målet helgar medlen? Det får stå för dig i så fall - vi får helt enkelt ha olika åsikter i frågan.

För egen del så tycker jag att TS har hanterat det hela väldigt bra nu. Men det behöver du inte hålla med om, så klart.
Svar på tråden Är han trogen?