Tom Araya skrev 2025-03-21 12:57:49 följande:
Nej är mitt svar på din fråga, det kommer inte att hålla.
Tänk också på om du träffar en ny partner.
Ni bör ha en trea.
Som jag tolkar det så bor båda föräldrarna ihop så en eventuellt ny partner är nog inte relevant
När jag var ensamstående så bodde jag i en 2a med mitt barn, rätt stort kök och vardagsrum, jag hade sängen i vardagsrummet och mitt barn fick sovrummet, min nya flyttade in (särbo 2,5 år innan dess) och vi bodde alla ihop något år (mitt barn vv) det funkade men vi flyttade strax innan han fyllde 5, det hade väl gått lite till men det var skönt att få ett eget sovrum
En kompis har bott med sin sambo och deras 2 barn i en väldigt liten 2a, upp till ca 10 års ålder delade barnen på det största sovrummet (olika kön) sen fick föräldrarna flytta ut i vardagsrummet, då försvann deras matbord som de inte hade plats med i köket så de äter i soffan, jag har frågat om de inte vill flytta till större men då de lyckades få tag på ett bra hyreskontrakt i ett område de verkligen älskar och kan inte köpa något i samma område, de trängs helt enkelt hellre. Barnen är nu i gymnasieåldern och drar inte hem kompisar speciellt ofta, de hänger mer hos andra men pojkvän/flickvän brukar haka på med jämna mellanrum.
Ena föräldern är en riktig utemänniska som har en hel del aktiviteter i veckorna, jag vet inte om det har hjälpt för att inte gå varandra på nerverna, om barnen någonsin har varit missnöjda har jag ingen aning om.
Ni behöver ju faktiskt inte skriva något i sten utan se hur det känns helt enkelt i takt med att barnet blir större, vem vet det kanske även kommer ett till i framtiden
Mina föräldrar sov i bäddsoffa i vardagrummet under ett par år (innan jag flyttade hemifrån) det var samma soffa som vi satt i på dagarna