Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

4000:- att leva på nästa månad

4000 kr är mer än vad jag har kvar när allt är betalt. Då har jag ändå en hyfsat ordnad ekonomi med vissa förmåner. Jag köper dock sällan dyra saker och jag gör det bara när det absolut behövs. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-22 07:34:34 följande:
    Smart!

Det är också mer än vad jag har just nu...
    Det är konstigt. Jag är väldigt snål när det kommer till mig själv, men inte när det gäller andra. 
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-22 07:46:43 följande:
    Verkligen inte konstigt, är det nån som jag gillar så lägger jag hellre det på den personen än mig själv och mitt...
    Har jag gott om pengar kan jag skänka men då blir det vanligen barncancerfonden.

Gällande barncancer...hur vanligt är det idag jämfört med när en annan gick i plugget...jag har aldrig hört det i yngre dar 🤔
    Sant, det gör jag med.

Jag vet faktiskt inte, men det är något de försöker belysa i alla fall. Vet dock inte hur bra det går för dem.
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-22 07:52:58 följande:
    Galet iaf att då var det ingen och numera dör barn hit och dit...vissa extremt små.

Jag önskar jag kunde se barncancergalan men jag bryter ihop direkt, väldigt fint vad de gör men det söker mig så djupt...
    Jo, jag förstår vad du menar. Det är som mig och diabetesgalan. Kan inte se på den heller. 
  • Freddie K

Sorry, nu gick vi lite OT! Skäms

• Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-22 07:57:29 följande:
    Nej exakt, brukar skänka där med, min bästa vän som är jämngammal med mig hon dog i diabeteskoma November 2020.
    Jag beklagar. Det är en hemsk sjukdom. 
    burleskburkläsk skrev 2025-03-22 07:58:00 följande:
    Ja sant men vi skrev iaf om viktiga saker! 😉
    Ja, det gjorde vi ju i och för sig. .
  • Freddie K
    Anonym (Scarcity) skrev 2025-03-22 07:59:52 följande:
    Du har kommit någonstans i livet då. Lycka kommer av att ge. Antagligen för att man då bygger en sådan kultur och tillslut omges av andra människor som ger.

Finns det något tråkigare än att vara i en snål miljö där alla ständigt bevakar att de inte lägger en krona mer än någon annan? Snålhet är definitivt ett handikapp.
    Kanske, men de personer jag har träffat i alla fall har nästan förväntat sig att jag ska ge utan att själva ge något tillbaka. Det blir jobbigt efter ett tag. 
Svar på tråden 4000:- att leva på nästa månad