Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-22 09:03:22 följande:
Varför vill du veta vad andra tycker? Det viktigaste är väl vad du tycker.
Gränsen är olika för alla. För vissa är det några månader, för andra flera år. Men otrohet är ingen bra lösning, även om det har gått tio år. Då är det bättre att se till att det inte går så långt genom att föreslå öppet förhållande eller separera.
Sen beror det på varför partnern inte vill. Första steget är att prata om det, försöka hitta lösningar. Vill partnern inte ens det, kanske det inte spelar så stor roll om det har gått en månad eller ett år? Det kommer ändå inte att funka.
Nu syftar jag på situationer där partnern bara inte är intresserad längre. Inte om det finns sjukdom, graviditet eller annat med i bilden. Sådant är ju också övergående, så vida det inte handlar om allvarliga kroniska sjukdomar. Sen kan man ha sex på olika sätt, ibland får man tänka utanför boxen.
För att jag tycker det är intressant vad andra tycker, mer intressant vad ni tycker än vad jag själv tycker om detta.
Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2025-03-22 09:07:01 följande:
Några gånger per år är inte sexlöst. Däremot är det väldigt lite sex, för de flesta. Men inte för alla.
Du får nog räkna med olika svar beroende på hur svararna tolkar begreppet sexlöshet.
Japp, er tolkning av begreppet är intressantare än min egen i den här tråden.
Anonym (M) skrev 2025-03-22 09:10:04 följande:
Varför har du då med alternativet max en månad eller ett halvår?
Och varför skrev du inte definitionen i din trådstart?
För att min definition är för mig av mindre intresse än er definition.