Inlägg från: GabyGreen |Visa alla inlägg
  • GabyGreen

Oro för UL efter tidigare MA

Hej 
    Jag har sedan i somras genomgått två missfall. Ett MA som ledde till skrapning och ett ?vanligt? missfall som troligen var en ofosterlig graviditet. Plusade på stickan utan en mens efter förra missfallet och är ju gravid i vad man tror 8 fullgångna veckor. 

På onsdag ska jag göra ultraljud för att konstatera åldern och mår skit inför det. Är så rädd efter förra gången när fostret dött vid tiden för KUB-testet trots att vi hade sett hjärtat slå i v 9. 

Dessutom mår jag dåligt med konstant trötthet, illamående och huvudvärk. Något jag också hade under MA så dessvärre inget som lugnar mig. Har kollat att köldkörtelnivå är OK denna gång i alla fall (TSH 2) 

Finns det någon som jag hjälpa mig att hantera stressen jag känner?

• Svar på tråden Oro för UL efter tidigare MA
  • GabyGreen

Tack så mycket för ditt svar Anonym (BM)
    Jag hoppas att ert ultraljud resulterade i ett friskt barn!

• GabyGreen

Hej! bara så alla vet fick vi se ett till synes friskt barn på KUB med 1/5035 risk för Downs för 1/20000 för annan trisomi. 

• GabyGreen

Anonym (gravid) 
    Tack snälla. Jag håller tummarna för dig! Var också otroligt nervös och anspänd dagarna före men konstigt nog mer samlad samma dag som KUB-testet var. Oavsett hur det går så är det en lättnad att få ett svar. Det är så plågsamt att inte ha någon aning. Men du har oddsen med dig för att det ska gå hela vägen,
    precis som jag hade. Hör gärna av dig hur det gick 

• GabyGreen

Så glad för er allas skull som fått ett levande foster! själv befinner jag mig nu i vecka 17 och fick höra hjärtslag idag hos BM så känner mig allt mer trygg.

När det gäller KUB ska du inte va för orolig Anonym. Det viktigaste parametern är att nackspalten inte är tjock och det ser man på ultraljudet. 

• GabyGreen

Förresten hade jag också två små klarröda blödningar i denna graviditet och är fortfarande gravid. hade INTE det med mitt första barn så blev väldigt orolig men det var bara torra slemhinnor tror dem, trots att jag inte hade haft sex eller nåt

Svar på tråden Oro för UL efter tidigare MA