Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Gigantisk jättekrock i planeringen, vad göra?

Anonym (inte meningen) skrev 2025-03-23 16:13:53 följande:
    Det är nästa vecka. 

Och ingen har märkt detta tidigare? Verkar väldigt konstigt. Inbjudningarna måste ju ha kommit för länge sedan, märker inte folk att det redan är upptaget när de skriver in det i sin kalender?

Att dubbelboka en sak kan nog hända, men tre till?

Och du som inte ens kollade när du bokade begravningen? Du visste att det var tre grejor till vid ungefär den tidpunkten, ändå är du så nonchalant. 

Och begravning på en lördag? Nej, det brukar inte förekomma. 

• Anonym (M)
    Anonym (M2) skrev 2025-03-23 17:12:24 följande:
    Begravningar på lördagar är vanligt i hela landet. 

Nej, det är vanligast att ha det på vardagar, eftersom dop och bröllop hålls i regel på helger. 

Det kan förekomma men är inte så vanligt. Har en präst i släkten, så jag vet. 

• Anonym (M)
    Anonym (Alice) skrev 2025-03-23 17:24:09 följande:
    Det är ju även allt vanligare att bröllop är på en vardag för att det blir betydligt billigare än på en helg. 

Man brukar ha bröllop på helgen eftersom folk är lediga då. 

Enligt min släkting är det ovanligt med bröllop på vardagar. I alla fall om man har middag/fest efteråt. 

• Anonym (M)
    Anonym (inte meningen) skrev 2025-03-23 18:17:24 följande:
    Som sagt så finns tiderna som finns, och att det är mitt fel att begravningen bokades första bästa tid som fanns. Jag tänkte inte! Vad vill ni av mig?

Det är du som startar tråden, så frågan är vad du vill. 

• Anonym (M)
    Anonym (inte meningen) skrev 2025-03-23 18:31:07 följande:
    Jo, det var faktiskt just det som var frågan, men som andra verkar tolka som om jag undrar vad vi ska gå på. Så, tack för förslaget, något konkret, för här mellan dvierse släktingar så är det brar tjafs och inga faktiska förslag.

Men låt släkten själv bestämma. Du behöver inte lägga dig i. 

• Anonym (M)
    Anonym (M2) skrev 2025-03-23 18:41:32 följande:
    De tär vanligt förekommande vardag som helg. 
    Det går du gärna tro. 
Svar på tråden Gigantisk jättekrock i planeringen, vad göra?