Inlägg från: burleskburkläsk |Visa alla inlägg
  • burleskburkläsk

Hade du velat se verkligheten som den är om det är dåligt?

Jag hade velat veta sanningen...

Hatar falskhet!

• burleskburkläsk
    Anonym (Sanningen) skrev 2025-03-23 19:52:40 följande:

Jag hade valt sanningen. Förutsatt att jag är vuxen vill jag leva i den faktiska verkligheten. Jag ser mig inte som ett barn som man behöver dölja sanningen för.

Då hade jag haft makten att förändra mitt liv utifrån den faktiska sanningen. Göra av mig med vännerna och leta nya bl.a. 

Jag ogillar folk som stoppar huvudet i sanden, även om jag förstår att det är bekvämt. Verkligheten är hård. Welcome to the real world. 

Bra skrivet! 🙏
  • burleskburkläsk
    Anonym (Stina) skrev 2025-03-23 20:40:15 följande:
    Om hela ens liv raseras kan det ju bli tufft 
    Absolut, jag är rätt van vid tufft och det är inte skrämmande men extremt tråkigt...ärlighet har inträffat om vi säger så, ibland tar det hår så man bryter ihop och vrålar...har även svimmat...hellre det än fucking lögner.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Stina) skrev 2025-03-23 21:05:19 följande:
    Jo men att du skulle gå från en dag med familj och vänner till att en annan stå utan familj och vänner. 
    Så här ser min situation ut just nu: Jag har väldigt starka känslor för en kvinna, bästa kvinnan oavsett...på alla plan...jag vill inte vara utan henne men det kanske jag blir en dag...kanske om en vecka, kanske om 20 år...det är ovisst...jag vill ändå ha sanningen hur mörk och tuff den än är.

Som svar på vad du skrev, sanningen är rätt svar för mig.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Stina) skrev 2025-03-23 21:20:59 följande:

Jo men det raserar inte hela din tillvaro. 

Tänk mer att du är i en sekt, dom har familjen i sekten. Du jobbar och gör allt för sekten. Du bor i ett samhälle där sekten liksom är. En dag möter du en annan del av världen. Du inser hur konstigt allt är. 

Du börjar ifrågasätta, blir utfryst, din familj tar avstånd, dina vänner försvinner, ditt jobb försvinner och du kan inte bo kvar där du bor för att huset du bor i äger församlingen. 

Hade du ändå velat veta att sanningen då? 

Klart tufft men jag tar sanningen där med...

Jag har många gånger levt ett tråkigt och utsatt liv, sanningen gör ont men sanningen är för mig viktig.

Jag vet inte ifall det finns ett läge då jag hade valt nåt annat...
  • burleskburkläsk
    Anonym (Stina) skrev 2025-03-23 21:38:45 följande:
    Jag tänker att om man varit utsatt så är man ju mer rustad för sanningen. Men tänk att vara 35-40 och inse att det man trott hela livet inte Är så. Och att med den vetskapen så förlorar man allt. Innan dess har man varit glad och nöjd. Och helt plötsligt försvinner allt på en och samma gång. Man har aldrig varit med om något liknande tidigare. Aldrig utsatts för detta. 
    Jaja nä då är det en annan femma sanningen skulle kanske leda till att man skadar sig själv eller och andra eller hamnar på psyket och aldrig blir sig själv igen!

Just att vara tom på såna händelser och pang boom, tänker att det kan leda till livslång ptsd och annat, nej i det lägret hade jag INTE valt sanningen! :P
Svar på tråden Hade du velat se verkligheten som den är om det är dåligt?