EpicF skrev 2025-03-24 17:50:42 följande:
Nej, jag har inte fel. Ts blir återbetalningsskydlig för felaktigt bostadsbidrag till Försäkringskassan. Sedan att hon också i samma stund begår fler brott är en annan sak.
Här var det Försäkringskassan det var snack om.
Anonym (FK) skrev 2025-03-24 17:46:33 följande:
Ja, varför skriver du det här till mig, jag vet precis vad som gäller? Dessutom så är det inte bara vid övernattningslägenhet som man inte ändrar folkbokföring utan det kan man låta bli också om boendet är"permanent" som du uttrycker det om perioden är mindre än ett år.
Och nej, uppenbarligen så visste du inte eftersom du faktisk skriver att hon inte ska vara folkbokförd på lägenheten heten hon ska hyra. Vilket är fel.
En sådan regel fanns visst inte.
Visste redan innan jag skrev att det var ett misstag att kommentera dina svar...nåja, skit samma, du har fel och skjuter bredvid målet precis som vanligt...
Och nej, jag skriver inte att TS inte ska vara folkbokförd på nya lägenheten utan TS funderade på att låta bli att ändra folkbokföringen, vilket jag förklarade var en dålig idé. Du behöver inte kommentera mer(ja, jag vet att du får kommentera precis som du vill).
Jag vet precis vad som gäller i det här fallet och nu vet TS det också, så din input som är konstant halvfel förvirrar bara.