Mobbning på jobbet?
Jag började ett nytt jobb i höstas och har jobbat deltid, men ska snart börja jobba med.
Problemet är att jag upplever att jag blir mobbad av 1-2 kollegor och jag mår så fruktansvärt dåligt över detta.
Jag har haft flera olika arbetsplatser och alltid varit en uppskattad och omtyckt medarbetare, och har alltid känt mig trygg i min yrkesroll till följd av det. Men nu vacklar självförtroendet och framförallt självkänslan och jag har aldrig mått såhär dåligt i jobbsammanhang.
Det känns som att det är framförallt en kollega (en av de som influerar mest) som är nära vän med en annan kollega (som då hakar på) som driver det hela.
Det har varit samtal bakom stängda dörrar för att jag inte ska höra, visningar, blickar och nu på senare tid helt öppna kommentarer som väldigt tydligt är riktade mot mig, även om de inte säger dem direkt TILL mig. Varje gång jag säger något eller ger min åsikt om något ska det sägas emot på ett rätt så otrevligt sätt. Nu har det gått så långt att jag ibland gråter på toaletten under arbetstid.
Alla andra kollegor är supertrevliga.
Överdriver jag eller klassas det som mobbning och vad fan ska jag göra?! Om dessa personer inte funnits på min arbetsplats hade jag älskat att jobba här.