Tips för att kunna acceptera små bröst
Min man är kort, det är hela hans släkt. Och nu menar jag inte kort som i tramstrådarna där allt under typ 185 cm anses kort på en man utan dra bort 2 dm och han är fortfarande kortare.
Jag har inga problem med hans längd, har aldrig haft. Men jag kan ha problem med hans problem med sin längd.
På samma sätt är jag övertygad om att din kille känner för dina bröst. Han har valt dig för att han vill vara med dig. Han vet vilka bröst som sitter på dig och han kommer inte vakna upp en dag och känna att han bara måste ha en flickvän med större bröst. Däremot kan det bli otroligt tjatigt och frustrerande att behöva försäkra någon om att de duger hela tiden.
Jag tänker också så här. Om du ber en person rita sin drömpartner. Hur många är ens i närheten av den de lever med. Man älskar en person för den som den är och det finns oftast delar på denne man tycker är perfekta. Men allt? Det är nog helt otroligt få förunnat. Det kan vara rumpor, bröst, magar, tänder, hår eller annat man valt annorlunda om man fick. Men att man valt annorlunda betyder inte att man har problem med det ens partner har eller ens önskat att det sett annorlunda ut på denne. Det är en otroligt viktig skillnad.
Man har den kropp man har. Vissa saker kan man påverka. Andra inte. Jag har själv relativt små bröst och jag har alltid vadderad bh för att det gör att kläder sitter mycket snyggare. Jag har ingen midja. Jag kan inte ha kläder som markerar midja, eller höga byxor eller A-formade toppar som ska falla från brösten och sen bli lösare för det blir inte så på mig. Jag har knappt köpt byxor på 10 år för att allt varit med hög midja och då får jag inte ihop dem. Jag är smal och vältränad men mer pojkig än kvinnlig i kroppen. Går jag upp i vikt blir jag inte mer kvinnlig för fettet hamnar på magen. Det är vad det är.
Man behöver inte älska allt med sin kropp men just acceptansen är viktig för att inte hamna i allt för negativa tankar som förstör både för en själv och sina relationer. Jag hoppas du kommer dit.