Hur klarar ni att laga mat efter recept?
Recept är bara för amatörer. Jag freestylar det jag tycker är gott. MEN kan ju också läsa recept, man kan inte vara helt bakom flötet liksom.
Recept är bara för amatörer. Jag freestylar det jag tycker är gott. MEN kan ju också läsa recept, man kan inte vara helt bakom flötet liksom.
Du skrev att man slutar utvecklas. Jag undrar varför jag skulle göra det? Jag läser recept då och då. Men gör aldrig som det står eftersom jag förmodligen inte ens har hälften av grejerna hemma. Det blir nån variant som blir bra.
Om du förresten gör "yoghurt" av nötter så är det ingen yoghurt. Det är nötmos.
Det är inte nötmos? det är väldigt avancerat och tar flera dygn att göra?
Sedan blir det ju inte utvecklande om du använder det du brukar använda. Meningen är ju att man ska utmanas. Tittar du på Sveriges mästerkock så kan ju vissa få svårt att laga mat när man typ tar in en kålsort eller grönsak som dom aldrig sett.
Att bredda är ju det utvecklande, inte stå och köra på säkra kort och kryddor.
Det afrikanska köket är ingenting för mig så nej. Jag försöker faktiskt göra så oavancerat som möjligt pga jobbar aldeles för mycket så tiden att hålla på och krusidulla med maten finns inte. Skulle tiden finnas gör jag gärna långkok :)
Men man kan inte kalla nåt med nötter i för yoghurt. Det är som att kalla margarin för smör.