• Dimisi

En ensam mans tankar om varför det blev som det blev

Jag läste din text när jag åt lunch och sen har jag tänkt på den/dig då och då hela dagen. Jag fick scrolla länge för att hitta den igen nu ikväll. Jag är ledsen att du inte har fått några svar, men samtidigt förstå jag att människor kanske inte riktigt vet vad de ska svara. Du frågar ju inte om något särskilt.

Hur som helst är det en berättelse som berör, och som säkert många kan känna igen sig i. Du skriver själv att du ser mycket ensamhet runt omkring dig. Jag tänker, att du har gjort många insikter om dig själv och även andra, och då vore det väl sorgligt att inte försöka omsätta denna kunskap till någon form av aktivitet som gör livet lite mer meningsfullt för dig och andra. 

Eftersom ditt ex har lämnat dig två gånger, verkar hon fullt kapabel att själv avgöra vad hon är värd eller inte. Det är inte upp till dig att avgöra. Jag förstår om du tycker att det inte känns passande att stöta på henne igen, men har hon fått ett förlåt och en förklaring till varför du gjorde utfall mot henne? Det tycker jag annars att du ska bjuda på, så hon slipper gå runt och undra och kanske fundera över om hon själv gjorde fel. Det skulle nog dessutom lätta lite av dina jobbiga tankar och känslor. 

Tack för att du delade. Hjärta

Svar på tråden En ensam mans tankar om varför det blev som det blev