• Anonym (sfgaqsdggwrq)

Trädgårdsmöbler inomhus. Röd flagg?

En fråga mest riktad till heterosexuella män men eventuellt även till kvinnor som gillar kvinnor. Övriga får givetvis svara de med. Om en kvinna har mestadels trädgårdsmöbler som möbler, alltså fina trädgårdsmöbler. Soffbord, matsalsbord, stolar, soffa är trädgårdsmöbler, solstol istället för fåtölj. Givetvis har jag tv-och dator samt en säng. En liten 2:a med altan, trädgårdsmöbler på den med och vardagsrummet är kombinerat gym och tv-rum. Med en träningsbänk, stång, hantlar och vikter, chinsräcke. Är en lägenhet inredd så en röd flagg?  

• Svar på tråden Trädgårdsmöbler inomhus. Röd flagg?
  • Anonym (f)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-25 20:34:49 följande:
    Bry dig inte om vissa här...

Det är ingen red flag på nåt vis med dina möbler!
    TS bad om folks åsikter... Bry dig inte om burkläsken TS!
  • Anonym (f)

En och annan solstol duger utmärkt åt gaming men matsalsbord och stolar känns ostabilt. Utemöbler är aldrig tillräckligt stabila eller har bra mått.Vad tänkte du för typ?

• Fjäril kär

Jag tänker att trädgårdsmöbler överlag är rangliga, ostabilt och inte gjorda för att användas som en vardaglig möbel . Dom är inte så hållbara och stabila som man kräver av ett köksbord tex.  
    För mig blir det en känsla av "Aspighet" i att möblera så pass excentriskt.  

Vill du ha mer beach-look/bungalow-känsla så finns det ju riktiga såna möbler som.är anpassad just för den typen av stil 

• Anonym (sfgaqsdggwrq)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-25 20:34:49 följande:
    Bry dig inte om vissa här...

Det är ingen red flag på nåt vis med dina möbler!
    Tack
    Anonym (Volvo) skrev 2025-03-25 20:43:33 följande:

Inte nödvändigtvis röd flagga men klart excentriskt och rent personligen tycker jag det är oerhört obekvämt och ohyggligt fult med trädgårdsmöbler. Det finns en anledning till att dom ska stå.i en trdägård och inte i ett vardagsrum . 
    Jag har svårt att se mig slänga mig i en hård altansoffa och glo.på film och känna mig mysig och gosig.. njää det blir svårt. 

Alltså den har ju kuddar på, altansoffan. Man ligger jätteskönt i den.
    Anonym (f) skrev 2025-03-25 20:58:55 följande:

En och annan solstol duger utmärkt åt gaming men matsalsbord och stolar känns ostabilt. Utemöbler är aldrig tillräckligt stabila eller har bra mått.Vad tänkte du för typ?

Jag kommer inte ihåg märkena men de är köpta på Jysk, Bauhaus, Rusta...och en butik som heter Åsen Sommarmöbler.
    Fjäril kär skrev 2025-03-25 23:15:21 följande:

Jag tänker att trädgårdsmöbler överlag är rangliga, ostabilt och inte gjorda för att användas som en vardaglig möbel . Dom är inte så hållbara och stabila som man kräver av ett köksbord tex.  

Vill du ha mer beach-look/bungalow-känsla så finns det ju riktiga såna möbler som.är anpassad just för den typen av stil 

Jag har lätt autism.

jag gillar beach-look!
    Anonym (Lol) skrev 2025-03-25 20:38:42 följande:
    Så du ska komplettera med en plast pool och sand på golvet?
    Sand på golvet får jag inte ha. Tror du inte jag redan kollat upp det? :D Om jag skulle bo större hade jag gärna haft en pool. Jag har en liten uppblåsbar.

• Anonym (Fult)

Obekvämt, hårt, rangligt, fult. Möbler ska vara sköna, behagliga och inbjudande. Äldre människor kan du inte bjuda, de vill sitta bekvämt. Ska du inte ha ett ordentligt och stadigt matsalsbord?                                                                                                                                                       Vill du ha det luftigt är glasbord perfekt, även om de kräver en del puts. En ordentlig öronlappsfåtölj och en inbjudande soffa  gärna en svängd Howard, dyr, men outslitlig. Lampor Svenskt Tenn och konstverk från gallerier, kända konstnärer. Litografier kan man få för 5000-10 000. Inga affischer och Gud förbjude - Carpe Diem-fjant.                                                                                                                                                                           Hellre några få, dyra och vackra inredningsdetaljer än en massa konstiga julklappsvaser och prydnadsföremål. Inga släktfoton på väggarna och inte fula filtar och plädar i stolar och fåtöljer. Gärna bokhyllor, konst- och historieböcker. Gärna en skulptur, golvformat, eller en golvvas för större buketter, kolla något Auktionsverk. Trädgårdsmöblerna är en övergående fas, den går över. 

• Anonym (sfgaqsdggwrq)
    Ascendere skrev 2025-03-26 06:30:16 följande:

Jobbar hon som polis?

Hade väldigt gärna gjort, det är väl drömmen egentligen, jag klarar de fysiska kraven (med råge) men jag har bedömts som olämplig både från polisen och militären.
  • burleskburkläsk
    Anonym (sfgaqsdggwrq) skrev 2025-03-26 06:39:40 följande:
    Hade väldigt gärna gjort, det är väl drömmen egentligen, jag klarar de fysiska kraven (med råge) men jag har bedömts som olämplig både från polisen och militären.
    Beklagar...men tur är så finns det andra jobb! 😃
  • Anonym (Heterokvinna)

Det signalerar att personen som bor där inte bryr sig så mycket om vad andra gör utan kör sin grej, och det är ju en kul egenskap så länge personen inte kör sin grej även i sammanhang där andra blir lidande av det. 

Jag skulle vara lite på min vakt, för personer som är för okonventionellla kan vara jobbiga att ha att göra med. Men, som sagt, okonventionella människor kan också vara väldigt kul! 

• Anonym (Lol)
    Fjäril kär skrev 2025-03-25 23:15:21 följande:

Fast det stämmer inte. Sommartid använder vi våra trädgårdsmöbler varje dag. Inget är rangligt. 

Svar på tråden Trädgårdsmöbler inomhus. Röd flagg?