• Anonym (L)

Inte fatta hinten?

Om du väntar på att din pojk-/flickvän ska ringa, men hen messar "ska duscha ❤️", hur tolkar du det? Som en inbjudan till lite "mysprat" eller bara som information att hen ska duscha? Ni bor inte ihop.

• Svar på tråden Inte fatta hinten?
  • Anonym (L)
    MammaTillDansband skrev 2025-03-26 11:11:41 följande:

Har vi att göra med en sån där konstig människa som inte klarar av att säga "sex" utan använder "mys" som omskrivning...?

Nej det har ni inte.
  • Anonym (L)
    Anonym (K) skrev 2025-03-26 11:14:15 följande:
    Så vad handlar det om då, mysprat medan man duschar. Vad är det?
    Kan man inte ha flera uttryck för samma sak, utan att för den sakens skull ha svårt för ordet sex?
  • Anonym (L)
    vxx skrev 2025-03-26 11:22:05 följande:

Hur gammal är ni,  Ts?

Vuxna för länge sen.
  • Anonym (L)
    Anonym (stella) skrev 2025-03-26 11:17:35 följande:

Det låter som att du vill att vi ska svara något annat än det vi har svarat. 

Vad är det för svar du önskar dig? 

Så är det inte alls.
  • Anonym (L)
    Anonym (,) skrev 2025-03-26 11:51:50 följande:
    Beror på om det är en kvinna eller man som skrivit det.
    Vad är skillnaden?
  • Anonym (L)
    Anonym (E) skrev 2025-03-26 12:02:11 följande:

Ehh, ja du, hen ska duscha och ringer sen, det är väl ingen som pratar i telefon i duschen? 

Det har vi gjort många gånger, med högtalaren på. Att ha sexprat i duschen är heller inte ovanligt för oss.
  • Anonym (L)
    MammaTillDansband skrev 2025-03-26 12:36:22 följande:
    Då använder du alltså ordet "sex". OK. Men...om ni har "sexprat" i bland, vad är då "mysprat"?

Mys-tiken tätnar...
    Som sagt, det är samma sak. Kan du släppa ordvalet nu?
  • Anonym (L)
    Anonym (E) skrev 2025-03-26 12:53:41 följande:
    Du hade väl bara kunnat fråga då om han ville ha sällskap eller om det var du som skickade så kunde du vara lite tydligare, jag läser inte in något mer än att personen ska duscha men jag brukar heller inte prata i telefonen när jag duschar
    Tydligare? Jag ville inte ha sällskap, men han tolkade det så och blev stött över att jag inte svarade på hans meddelanden efteråt och sa att jag "inte fattade hinten". Jag tycker det är konstigt att "hinta" när det inte är man själv som skulle duscha till att börja med... blir ju jättekonstigt om han ska "ta kommandot" över min dusch.
  • Anonym (L)
    Anonym (F) skrev 2025-03-26 14:45:41 följande:
    Gud vad tröttsamt med alla dessa tvärtomtrådar. OK så det var du som skickade meddelandet och du undrar ändå hur det borde tolkas.

Det är väl bara att göra klart för honom att såvida du inte skriver "Ska duscha, häng med Flört" så betyder det just att du ska duscha och inget annat.

Varför detta ens är en fråga för FL förstår jag inte? Det mesta löser sig med kommunikation. Varför nöjde du dig inte med de första svaren som alla tyckte likadant? Det verkar som att du är ute efter ammunition så du kan visa tråden för honom.
    Hur är den tvärtom? Jag ville veta hur andra tolkar det, jag sa inte att det var jag som missförstått. Nej det är ingen jäkla ammunition, jag tyckte bara att det var en märklig reaktion från hans sida, då det borde ha varit min sak att "bjuda in" isf, inte hans att utgå ifrån det och sen bli sur för att det inte alls var det jag menade.
  • Anonym (L)
    Anonym (K) skrev 2025-03-26 15:09:11 följande:
    Om du kommunicerar med honom som du gör här i tråden så förstår jag att det blir problem.

Varför inte säga som det var från början?
    Jag sa precis som det var till honom. Han ansåg att jag bjudit in honom, medan jag inte alls hade det. Jag är tydlig med att det är det jag vill NÄR det är det som är avsikten. Nu blev han sur över att jag "dissade honom". Jag ville veta hur folk tolkade meddelandet och uppenbarligen var det inte hans tolkning som var den folk höll med om. Att ni tolkar det här som att jag inte pratar med honom, är otydlig eller nåt får stå för er. Ni har iaf fel.
  • Anonym (L)

Det är absolut inte varje gång, i regel bara när jag har barnen, för det är enda sättet att få egentid då. Då är det bara i text.
    Jag sa till för att han väntade på att jag skulle ringa, på samma sätt som både han och jag gjort oändligt med gånger utan att det tolkats som en inbjudan.

Ni har visst fel.

Svar på tråden Inte fatta hinten?