Inlägg från: Anonym (³³33444) |Visa alla inlägg
  • Anonym (³³33444)

Inte fatta hinten?

Anonym (F) skrev 2025-03-26 14:41:27 följande:
    Tycker det är lite konstigt att välja ett ord som har en etablerad innebörd redan... typ mysa med en kopp te i soffan, mysa med barnen får ju en helt annan innebörd om mysa helt plötsligt betyder sex Skrattande
    /ursäkta OT
    Ja, jag håller med. Det är också ett typexempel på när man inte vill uttala det riktiga ordet utan ger den aktiviteten (sex) ett större ord som innefattar allt mysigt som man kan göra och placerar ordet sex där, för mys är inte lika läskigt att säga, kanske? 
    Ts kanske kan säga "aktivitet" så har steget från det riktiga ordet utökats ännu mer och kanske blivit ännu mer bekvämt.
    Eller varför inte älska, älskog om sex om nu sex skulle vara så fel? Gissar att många knappt vågar uttala ens det nowdays.

Om denna utveckling fortsätter har vi snart ord som kroppsmöte, nakenhäng eller än värre: göromål, för sex. 

Min särbo sa mys i början av vår relation. Jag replikerade med va? Menar du knull eller att kramas eller typ tända lite ljus?
    Han är lite blyg inför direkta ord, ja blyg öht. Jag har iaf pushat honom till att våga säga det riktiga ordet. Tycker mig även märka att hans blyghet har blivit lite mindre av det
Svar på tråden Inte fatta hinten?