Min sambo pratar med annan kille varje dag
Jag tycker din sambo beter sig respektlöst och inte förstår vad som förväntas i en relation. Men det är inte så lätt om man inte har någon erfarenhet av relationer.
Personligen tycker jag det är fel att underhålla relationen till någon man träffade på Tinder och hindret bara var avståndet. Speciellt om man dagligen har kontakt.
Otrohet börjar inte när man fysiskt gör något utan när man skapar känslomässiga band till andra och det finns någon typ av attraktion med i bilden. Och inte är öppen med det.
Det handlar inte om att du har dålig självkänsla. Det handlar om att din sambo är omogen. Hon ska inte lägga över detta på dig. Det är ett manipulativt beteende.
En mogen person bryr sig om sin partners känslor och reflekterar över sitt eget beteende.
Men hur man sedan ska få sin partner att förstå är en annan sak.
En del tycker att man bara ska strunta i dessa saker men det är egentligen också en form av omognad.
Det mest vuxna är att prata om problemen i en relation.
Jag hade hittat ett tillfälle där det fanns tid och sedan lugnt med självförtroende sagt: "Jag känner en oro for din kontakt med X. Jag tycker du kan visa mig er chatt så jag vet vad ni har för relation."
Sen om hon reagerar defensivt och vägrar så är det en stor röd flagga.
Om hon visar och chatten är raderad så är det också en röd flagga.
Men vae beredd på att det kan bli jobbigt men då är hon inte heller en bra partner.