Min sambo pratar med annan kille varje dag
Vi män måste sluta lyssna på vänstervrida feministers åsikter och istället ta mansrollen. Min fru har en vild bakgrund. Mycket festande och många olika killar.
Men vi fastnade till slut för varandra och gifte och bildade famil.
Hon och hennes bästa vännina brukar gå ut var annan månad. Hon har behov av att andas och inte bara vara småbarnsförälder säger hon. Jag har acceptera.
Hon skickar mig filmsnuttar och ringer om hon sover över hos hennes kompis.
Jag accepterar. Hon vet att jag är orolig men hon vill ändå känna att hon är med i matchen.
För tre å träffade hon en kille ute, en kurskamra. Hon sa ingenting först. Efter ett tag märkte jag skillnad i hennes sätt att använda telefone. Sen ändrades henne sätt att vara. Vid ett tillfälle fick hon ett meddelande utan att telefonen hunnit låsa.
Jag läste de första raderna och frös till is, slet telefonen från henne och sparng och låste dörren. Kärleksorden flög fram och tillbaks i texten. Hon stog utanför och skrek. Jag var osäker, svartsjuk, brottsli som läser utan tillåtelse.
Vi hade några hemska dagar. Me hon insåg allvaret när jag tog över mäklaren på värdering. Halva tiden får hon inte tillbringa med barnen. Då fick hon panik och bröt ihop. Jag förklarade lugnt att ett bra förhållande innebär att vi respekterar och hedrar varandra och ser till att både mår bra i relationen. Nya mansvänner kommer inte att få förekomma. Stora protester först, men nu efter några år håller hon med mig. Frestelsen blir gärna för stor när hon umgås ensamt med stiliga män som vill ha henne. Speciellt vid alkoholpåverka och ägglossning.
Jag satt ned foten. Idag har vi det bra hela familjen tillsammans.