• Eurydike

Jag förstår inte vad jag gör fel...

Han slår för att han är en sådan som slår. Det handlar inte om hur man ställer glasen, kokar pastan, fäller hår eller frågar om det gick bra med uppgiften. Första exemplet var ditt, de andra mina. Det handlar inte om dig överhuvudtaget, utan om honom. Börjar du ställa glasen rätt (på hans sätt) så kommer han genast hitta något annat fel.

• Eurydike
    Anonym (manon) skrev 2025-03-28 23:54:08 följande:

Tack så jätte mycket alla som skrivit. Jag har jätte mkt ångest pga allt som hänt och jag är inte ute efter att "sätta dit" någon. Jag vill bara att allt slutar, han slutar slå mig osv.
    Jag är väldigt rädd,därför jag inte skriver så ofta. Jag tror jag behöver hjälp men vet inte riktigt hur

Jag förstår att du har mycket ångest och det är ingen som tror att du är ute efter att sätta dit någon. Du kan vända dig till en kvinnojour om du behöver hjälp och stöd i processen att lämna. De tvingar ingen att göra slut, utan stöttar en tills man känner sig redo att ta det steget.
  • Eurydike
    Anonym (manon) skrev 2025-03-28 23:54:08 följande:

Tack så jätte mycket alla som skrivit. Jag har jätte mkt ångest pga allt som hänt och jag är inte ute efter att "sätta dit" någon. Jag vill bara att allt slutar, han slutar slå mig osv.
    Jag är väldigt rädd,därför jag inte skriver så ofta. Jag tror jag behöver hjälp men vet inte riktigt hur

Det är ett jättebra första steg att du skriver här så vi kan försöka hjälpa och ge dig råd!
  • Eurydike
    Anonym (manon) skrev 2025-03-29 00:39:59 följande:
    jag funderar på att ringa polisen men vet inte om jag vågar. Han slog mig igen men jag vill anmäla andra saker.
    Det är svårt att ge råd när jag inte vet hur situationen ser ut exakt just nu. Om du har möjlighet att ringa polisen utan att riskera din egen säkerhet så gör det. Du vågar!
Svar på tråden Jag förstår inte vad jag gör fel...