Vad har Du gjort för 1,25 miljarder?
Efter jag läste om svensken som vann 1,25 miljarder så undrar jag vad ni hade gjort om ni hade vunnit så mycket pengar?
Efter jag läste om svensken som vann 1,25 miljarder så undrar jag vad ni hade gjort om ni hade vunnit så mycket pengar?
Så svårt att ens föreställa sig?
Men absolut gått ner i tid på jobbet (hemmavarande barn så kan ändå inte resa på heltid).
Satt undan en stor summa till barn så att framtiden är trygg där.
Spara undan till mig själv
Betala av de lån jag har
Köpa dröm bostaden
Se till att resa och uppleva nytt varje chans jag fick
Ge pengar till mina föräldrar och syskon
Jag hade gett bort mycket. Helt ärligt.
Med så mycket pengar så är ens släktträd säkrat för alltid i princip.
Skänkt till verksamheter där jag sett att det behövs. Försökt hitta en stiftelse att sponsra långsiktigt typ Ideer för Livet som Skandia driver, Fritidsbanken, den typen av saker. Mivida kvinnorjour, Lockerroom talk.
En miljard är alltså tusen miljoner.
Förvaltar du det med så lite som EN procent i avkastning så är det 10 miljoner per år. Snacka om att kunna leva på räntan.
Jag hade (utan inbördes ordning):
Köpt mig hus/lägenheter på olika favoritplatser som Danmark, På Aruba, Italien.
Antagligen köpt ett par bilar
Rest till Las Vegas och spelat duktigt, och bott i Bellagios finaste svit.
Skänkt ett par miljoner vardera till några olika organisationer.
Startat upp en kedja behandlingshem med olika inriktning utspritt över landet.
Startat någon typ av privat samtalsmottagning där man kan få komma och samtala om vad man känner behov av, inte så strikt eller strukturerat, men ändå med toppklass professionella psykologer, terapeuter, kuratorer osv. Det kommer att gå back eftersom det inte ska kosta skjortan som för andra privata vårdgivare och det mest sannolikt inte skulle vara kopplat till regionen.
Göra livet lättare och bättre för mina barn
Starta en fond där folk kan söka pengar utan alla krav som finns idag. Jag väljer helt enkelt ut till vem, varför och hur mycket jag vill ge.
Haha. Tänkte skriva att så mycket hade nog inte ändrats. Såg övrigas svar och insåg att det stod miljard och inte miljon. Svårt att tänka sig faktiskt.
Köpt gård och gått ner i tid. Vet inte riktigt i övrigt.
Sagt upp mig.
Gett mina vuxna barn vasina 300 miljoner.
Sponsrat min särbo med lämpligt belopp för att sluta jobba nu vid 50 års ålder.
Sen fira med en jordenruntresa.
Köpa ett boende på Gran Canaria eller Teneriffa. Och ett på en gredisk ö.
Sen lever jag för dagen resten av livet!
Haha. Tänkte skriva att så mycket hade nog inte ändrats. Såg övrigas svar och insåg att det stod miljard och inte miljon. Svårt att tänka sig faktiskt.
Köpt gård och gått ner i tid. Vet inte riktigt i övrigt.
Betala av lånen är det stående skämtet här hemma.
Skulle troligen skaffat ett företag. Möjligen något som förädlar en naturresurs. Tex glasrutor. Eller skapa hårdpressad cellplast eller liknande. Man kan säkert få idéer under produkttillverkning för att effektivisera eller uppfinna nya produkter (jag har ju ett forskningsteam förstås)
Det första jag skulle tänka är att här kan bli problem som måste hanteras.
Sedan skulle jag försöka hålla det hemligt så att det inte valsar runt i media. Skydda alla persondata.
Därefter skulle jag se noga till att jag får hjälp med förvaltningen av pengarna utan att bli svindlad av bankfolk, revisorer o.l.
Det första att skaffa vore en drömbostad, eller rättare sagt flera. Jag skulle ha anställda för att sköta bilar, båt och bostäder. En butler som kock och chaufför.
Stödja närstående med rimliga belopp. Inga jättesummor utan när jag ser att det gör nytta. Insats till en bostadsrätt, typ.
Flyga First Class... VIP-lounge...
Upprätta en fond för lämpligt ändamål, ett ändamål som jag kan sitta framför öppna sposen och grubbla på, eller på bryggan på mitt sommarställe långt ut i Stockholms skärgård.
Köpt hus (flera)
Köpt båtar (flera)
Anställd personal till olika uppgifter
Jobbat (betald eller obetald) ungefär 10-20 timmar i veckan under skolveckor (barn i skolålder)
Rest; ev. en världen-runt-resa under ett år där jag tar barnet ut ur skolan
Skänkt bort en del till familj, kompisar och välgörenhet