Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Vem bestämmer?

Anonym skrev 2025-03-26 20:24:27 följande:

i mitt hem kommer inga djur in öht.

Hemma hos djurägare är mycket av möbler, väggar och golv förstört av klor och tuggande. Därtill ofräscht av päls, urin, avföring och dreggelsaliv.

För att nte tala om att de krafsar upp mattor. Numera finns inga hundar i vänkretsen, tack och lov. Hundnägare förstår inte att man är rädd om sina möbler och sin inredning. Man har valt med omsorg, ibland sparat länge för att kunna köpa just den där mattan. Större hundar viftar ner saker med svansen från soffbord till exempel. Hundägare brukar tycka att allt deras jyckar gör är så gulligt, men det tycker inte alla.
  • Goneril
    Anonym (Bnm) skrev 2025-03-27 11:16:11 följande:
    Du verkar ha träffat på ouppfostrade hundar.
    Möjligtvis. Jag har också träffat väluppfostrade. Hos vissa hundägare har jag dock märkt att de gulliga fyrbenta älsklingarna är viktigare än de tvåbenta vännerna, till exempel när de praktiserar oskicket att låta hundarna äta av de vuxnas mat vid bordet.                                                                                                                 En familj jag kände, bohemisk, hade en jättestor hund som hårade kopiöst, hundhår överallt. När jag hälsade på tog jag alltid mina sämsta kläder för när man suttit i deras soffa såg man ut som en isbjörn när man reste sig. Städning var inte deras hobby.
Svar på tråden Vem bestämmer?