Inlägg från: Kvittning |Visa alla inlägg
  • Kvittning

Vem bestämmer?

Anonym (Doggy) skrev 2025-03-26 20:57:42 följande:
    Jag förstår. Svårt bara när min partner är tydlig med sitt nej, eller åtminstone sätter sig halvt på tvären, när jag försöker hitta lösningar. Och så får jag ändå bli den som på sätt och vis får bära skuld för att denne inte välkomnar deras djur.
    Fast din partner har ju kompromissat genom att hunden får komma men inte får vara i ert sovrum. 

Den besökande familjen är orimlig. Först kan den av någon anledning inte sova på övervåningen (om det är att någon är rullstorsburen så är det ju visserligen fullt rimligt) och sedan så vill den ha hunden in i sovrummet. 

Om det absolut bara är ert sovrum som de kan sova i så får någon sova på en madrass utanför sovrummet tillsammans med hunden. 
  • Kvittning
    Anonym (Doggy) skrev 2025-03-27 22:48:18 följande:
    För att reda ut lite frågetecken:

Familjen har alltså inte krävt att sova i vårt sovrum, men utifrån vår planlösning är det enklast så. Vi har inget särskilt stort hus och inte övervåning - ett plan med tre sovrum + allmänt utrymme. En lösning hade förstås varit att en i den besökande familjen + hund sover i det allmänna utrymmet och resten i något sovrum. Nackdelen med allmänna utrymmet är att madrass då behöver tas med + att man lätt störs om folk går upp på toa etc, vilket vi har flera som gör.

Anledningen till att hela familjen kommer just detta datum är att det sker i samband med ett större firande i staden (tänk bröllop) som vi alla kommer vara med på.

I vilket fall fick min partner som den ville då familjen löst en annan sovplats nu. Alla nöjda och glada, även om jag fortsatt inte håller med min partner och tycker denna överdriver :) 
    Jag tror att typ alla i tråden håller med din partner. En sak om han helt hade vägrat hunden, men nu är det ju bara att han vill ha sovrummet hundfritt.
Svar på tråden Vem bestämmer?